وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران یکی از کشور‌های قدرتمند در بخش کشاورزی است به طوری که فقط در بخش گوشت سفید سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز و در مراسم افتتاح متمرکز ۲۶۸ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی در شهرستان گنبدکاووس گفت: ایران یکی از کشور‌های قدرتمند در کشاورزی و رشد اقتصادی کشور همیشه مدیون بخش کشاورزی بوده است.

او  با اشاره به اینکه گندم به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، گفت: بجز ذخایر، ما برای تامین نان مورد استفاده مردم نیاز به کشور دیگری نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید میکنیم که با گوشت سایر ماکیان در مجموع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است ، در شیر هم حدود ۱۱ میلیون تن در کشور تولید داریم و بیش از نیاز ، تخم مرغ تولید می‌کنیم.

به گفته خاوازی؛ آنچه امروز برای ما مهم است نگاه زنجیره‌ای به تولید و پر‌کردن تمام حلقه‌های تولید است.

او با اشاره به اینکه استان گلستان نیاز دارد واحد فرآوری پشم را هم راه‌اندازی کند گفت: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره‌ای است و در بخش تولید پشم هم باید این موضوع تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در هفت سال گذشته مجموع تولیدات بخش کشاورزی از ۹۷ میلیون تن، به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است که تا پایان سال این تولید افزایش خواهد یافت.
 
خاوازی بیان کرد: تنها بخشی که می‌تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و کشور را بدون نفت هدایت کند بخش کشاورزی است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار