علوی فرد گفت: یک طرح آبیاری نوین در امیدیه به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با سومین روز از هفته دولت یک طرح آبیاری تحت فشار بارانی در مساحت ۱۱.۶ هکتار واقع در روستای قلندری از توابع بخش مرکزی در این شهرستان با حضور فرماندار امیدیه و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

او بیان داشت: برای اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال آن از یارانه دولتی تامین شده است.

علوی فرد با بیان اینکه با افتتاح و بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۲ نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه فراهم شده استف اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع آبی محدود هستند و صیانت و حفاظت از آن‌ها امری ضروری محسوب می‌شود، طرح‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب در سطح و افزایش راندمان اراضی کشاورزی و همچنین توزیع مطلوب و یکنواخت آب در اراضی خواهد شد.

استان خوزستان به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی، یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و محصولات مختلفی شامل؛ گندم، جو، صیفی و انواع سبزی‌ها در آن کشت و تولید و به نقاط سایر استان‌ها و کشور‌های همجوار صادر می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.