هنرمند فارسی به مناسبت ماه محرم و در آستانه روز عاشورا «زیارت وارث» را برای نخستین بار در جهان با ناخن کتابت کرد.

حمید رضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: ششصد و هفتاد و هشتمین اثر خود با نام «زیارت وارث» را به مناسبت ماه محرم و در آستانه روز عاشورا برای نخستین بار در جهان با ناخن کتابت کرد.

او با بیان اینکه همه آثارش را در یک هزار و ۸۷۸ صفحه نگاشته است، ادامه داد: اثر «زیارت وارث» با ناخن و استخوان کتابت شده است.

خوشنویس فارسی با بیان اینکه این اثر، در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۶ هزار سانتیمتر است، اضافه کرد: کتابت این اثر در ۳۰ شب، بدون وقفه، از مغرب تا سحر، به مدت ۱۸۰ ساعت با ناخن انگشت سبابه، اعراب گذاری و تذهیب با دیگر ناخن‌های انگشتان دست راست، خط ثلث و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

کتابت زیارت وارث

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۶ هزار و ۳۱۳ متر است، تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، احادیث ائمه، اشعار حافظ و مولوی نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

او بیان کرد: کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیر المومنین (ع)، زیارت عاشورا، دعا‌های ماه رجب، شعبان و رمضان، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

خوشنویس فارسی افزود: ۲ ابداع این هنرمند در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

حمید رضا ابراهیمی متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

کتابت کل «زیارت وارث» با ناخن

خوشنویسی با ناخن

خوشنویسی با ناخن به مناسبت ماه محرم

خوشنویسی با ناخن در آستانه روز عاشورا

کتابت کل «زیارت وارث»

کتابت کل «زیارت وارث» با ناخن، برای نخستین بار در جهان

کتابت  زیارت وارث در آستانه روز عاشورا

کتابت کل «زیارت وارث» با ناخن، برای نخستین بار در جهان

کتابت با ناخن

خوشنویسی «زیارت وارث» با ناخن

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار