صنعت غذا، گردشگری و هتلداری مشهد، بیش از ۶۰ درصد اقتصاد مشهد را دربرداشت که با شرایط کرونا این صنعت به حاشیه رانده شده است.

امیر سزاوار رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به نقش موثر فرآورده‌های گوشتی با کیفیت در صنعت غذا و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: صنعت غذا، گردشگری و هتلداری مشهد، بیش از ۶۰ درصد اقتصاد مشهد را دربرداشت که با شرایط اقتصادی و اضطراری شیوع ویروس کرونا این صنعت به حاشیه رانده شده و نحوه مصرف این فرآورده‌ها در هتل‌ها براساس ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی است. هتل‌ها موظف به استفاده از برندی هستند که دارای سیب سلامت باشد.

او افزود: در حال حاضراز ۲۴۰ هتل موجود در مشهد، تنها ۷۰ هتل جهت ارائه خدمات به مسافرانی که برای کار، درمان و شرایط ویژه در مشهد حضور دارند، فعال هستند و بالطبع این رکود، صنوف مرتبط با گردشگری و غذا، همگی در شرایط نامناسبی بسر می‌برند.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: متوسط اشغال هتل‌های ما در تیرماه پارسال، بالای ۸۰ درصد بود و امسال در تیرماه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است و این ده درصد نیز با احتساب ۷۰ هتل به دست آمده و اگر ما ۲۴۰ هتل را درنظربگیریم، در حقیقت درصد اشغال بین ۳.۵ تا ۴ درصد است.


گردشگری، در آستانه نابودی است


سزاوار با بیان این مطلب که گردشگری استان در آستانه نابودی است، بیان کرد: پیش از این صحبت از تعطیلی، ضرر و صدمه به گردشگری بود، اما حالا صحبت از نابودی است. ضرر و صدمه را شاید بتوان جبران کرد، ولی برای نابودی گردشگری نمی توان کاری کرد.
 

بیشتربخوانید


او تصریح کرد: ساختار دولتی براساس حمایت از بخش خصوصی چیده نشده است و راهی نیست جز اینکه همه بخش‌های مرتبط به صنعت غذا و گردشگری، دور هم جمع بشوند و اتاق فکری تشکیل دهند. استانداری باید ستاد بحرانی از افراد متخصص و خوش فکر، همراه با اختیارات تشکیل دهد که به ارائه راهکار‌های اجرایی مناسب بپردازند و به همه ثابت کنیم که میتوان با حفظ سلامت، مهمان و زائر امام هشتم را به مشهد آورد و سالم به شهرش برگرداند.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان تاکید کرد: اخبار منتشره از شبکه درمان حاکی از این است که کرونا کماکان حضور دارد و ما باید آموزش ببینیم و بدانیم که در همین شرایط باید بتوانیم به زندگی خود ادامه دهیم و اقتصاد خود را بچرخانیم.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.