مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت : زمینی در عرصه و حریم این اثر تاریخی به ارزش دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تملک شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین رحمانی  مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت : مساحت این زمین ۱۵ هزار مترمربع است که با هدف آزادسازی عرصه و حریم شهر تاریخی بلقیس اسفراین تأمین اعتبار و تملک شد.


او با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی که در عرصه و حریم درجه‌یک شهر تاریخی اسفراین قرار دارند از طریق پایگاه ملی بلقیس تملک می‌شوند افزود : در نظر داریم تا سالانه اعتبار خاصی را برای تملک زمین‌های موجود اختصاص دهیم.


مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت : با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی اهداف خود را در جهت زیباسازی و جذب توریست به منطقه و این اثر باستانی زیبا را دنبال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید 


شهر تاریخی بلقیس که در واقع اسفراین کهن محسوب می‌شود، قدمتی حدود ۴ هزار سال دارد، در این منطقه در طول قرن‌ها همواره مردمی زیسته و تمدن آفریده‌اند. مهم‌ترین اثر باقی‌مانده در شهر تاریخی بلقیس که در حال حاضر در سه کیلومتری جنوب غربی اسفراین فعلی واقع‌شده، ارگی ۱۲۰۰ ساله است که به آن نارین قلعه نیز می‌گویند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.