بهره‌برداری از ۷ طرح عمران شهری، تولیدی و آموزشی در لارستان

هفت طرح عمران شهری، خدماتی، آموزشی و تولیدی، همزمان با هفته دولت در شهرستان لارستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها، گفت: ظرف ۲ ماه گذشته و هفته دولت امسال، رقمی افزون بر پنج هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در لارستان به بهره برداری رسید.

او اضافه کرد: مجموع کل طرح‌های عمرانی و اقتصادی بهره‌برداری شده و یا قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال نیز ۸۳ مورد در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی، آموزشی، برق رسانی، گازرسانی، راه، آبرسانی، عمران شهری، روستایی و منابع طبیعی است.

افتتاح ۱۰میلیارد ریال طرح عمران شهری در لار

فرماندار ویژه لارستان از مهمترین طرح‌های افتتاح شده در دومین روز از هفته دولت امسال در این شهرستان را پنج طرح عمرانی شهری با اعتبار هزینه شده افزون بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرهای لار قدیم و جدید عنوان کرد.

حسنی، این طرح‌ها را شامل، اجرای روکش آسفالت خیابان ساحلی غربی با مساحت هشت هزار و ۲۵۰ متر مربع، زیرسازی و آسفالت ورودی شهرک محمدرسول‌الله با مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع، احداث پل فرهنگیان با مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع، محوطه سازی ابتدای ۳۰ متری هلال احمر با مساحت تقریبی ۳۵۵ متر مربع عنوان کرد.

او گفت: اجرای آسفالت خیابان ۳۰ متری بوستان شمالی (شهرک بوستان) با مساحت حدود پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر پروژه‌های مهم عمران شهری بود.

افتتاح مرکز محاسبات سریع دانشگاه لارستان

همچنین یکی دیگر از طرح‌هایی که امروز (دوشنبه) به بهره‌برداری رسید، مرکز محاسبات دانشگاه لارستان است که اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال برای راه‌اندازی آن هزینه شده است.

فرماندار ویژه لاستان در این مورد گفت: این مرکز دارای پنج عدد سرور ۶۴۰ گیگابایت است و از دیگر قابلیت‌های آن، پردازش داده‌های حجیم، مدل سازی و شبیه‌سازی پدیده‌های فیزیکی، حل معادلات عددی پیچیده دینامیک سیالات و مکانیک محاسباتی و کاربردهای آن، کاهش زمان انجام محاسبات سنگین و زمانبر و سرویس‌دهی به چند نفر به صورت همزمان و ارائه خدمات از راه دور به محققان سراسر کشور است.

حسنی، از مدیرن اجرایی شهرستان لارستان به ویژه مراکز آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی خواست با جدیت بیشتری به سمت نیازهای حوزه فناوری اطلاعات بروند و هم راستا با تحولات و توسعه فناوری در کشور حرکت کنند.

از دیگر طرح‌های افتتاح شده در دومین روز از هفته دولت در لارستان، واحد بسته‌بندی مواد غذایی است که در زمینی به مساحت حدود سه هزار مترمربع با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در ناحیه صنعتی پشت سنگر این شهرستان احداث شده است.

در این واحد تولیدی که ظرفیت اسمی آن سالانه ۷۵۰ تن است، محصولاتی از جمله قند، شکر، انواع چاشنی و ادویه، انواع سبزی و محصولات صیفی خشک، بسته‌بندی می‌شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار