رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی مهاباد از صعود بانوان سنگنورد مهابادی به کوه دره هوشین حدفاصل بین دره بازارگه و دره گلوی لک‌بن خبر داد.

صعود بانوان سنگنورد مهابادی به کوه دره هوشینافشردل رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بانوان سنگنورد مهابادی به دره بازارگه منطقه هوشین یکی از مناطق کوهستانی این شهرستان صعود کردند.

او افزود: هوشینان یا هوشین اسم منطقه‌ای عشایرنشین در آذربایجان غربی است، این منطقه کوهستانی در مرز جغرافیایی شهر‌های مهاباد و پیرانشهر قرار گرفته‌است.

افشردل ادامه داد: ورودی این کوهستان در دره‌ی لک‌بن از میان دو دیواره بلند به نام «گلو» به قلل «قلات هیلم»، «لند شیخان»، «قلات بابکر ئاوی» و «قلات شاه» ختم می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی مهاباد اظهار داشت: در این منطقه همچنین رشته کوهی با قلل «سپی سنگ» و بلندترین قله منطقه با ارتفاعی حدود ۳ هزار متر به نام «میدان استر» را وجود دارد.

او تصریح کرد: در میانه‌های این رشته کوه غاری وجود دارد به نام «ئه‌شکه‌وتی رفته» که آبی گوارا با حجمی زیاد از آن خارج می‌شود. راه دسترسی به این غار از دره‌شیخان میگذرد و به روستای «قلات سنان» ختم می‌شود برای رفتن به قله‌ی باستانی «قلات شاه» نیز از همین راه باید رفت.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.