نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پایین بودن بودجه استان یک معضل است که باید به آن نگاه منطقی و عقلانی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، لطف اله سیاهکلی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور معاون رئیس جمهور گفت: موضوع پایین بودن بودجه استان یک معضل است که باید به آن نگاه منطقی و عقلانی شود.

وی افزود: آب شرب استان از آب‌های زیر سطحی تامین می‌شود در حالی که ما فقط ۲۰ کیلومتر با آب الموت و طالقان فاصله داریم و چطور می‌شود از این فاصله آب مورد نیاز تامین نشود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس به جاده قزوین به تنکابن اشاره کرد و گفت: استان قزوین در این طرح مشکل زیست محیطی ندارد و درخواست داریم که کارگاه‌های فعال در این پروژه غیر فعال نشود تا پروژه پیش رود.

سیاهکلی در ادامه خواستار ایجاد استخر‌های کشاورزی در روستا‌ها شد و گفت: هر استخر با هزینه کم باعث ایجاد ۲۰ تا ۵۰ شغل در هر روستا می‌شود.

وی افزود: وضعیت جاده‌های استان بسیار نامناسب است و برای آن ۸۰۰ میلیارد اعتبار لازم است که اگر ۱۰۰ میلیارد داده شود می‌توان با استفاده از امکانات داخلی به اندازه ۴۰۰ میلیارد کار کرد و ۵۰ درصد از راه‌ها را بهسازی کرد.

دیگر نماینده قزوین، البرز و آبیک هم گفت: در تولید محصولات کشاورزی سهم زیادی داریم، اما در بودجه و انتقال آب کشاورزی مردم ما در محرومیت به سر می‌برند.

محمدبیگی گفت: ما بسته‌های معیشتی نمی‌خواهیم برای ما آب برق گاز بیاورید مردم خودشان بهتر کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: تکلیف بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی را روشن کنید کمتر از نصف ضریب تخت بیمارستانی داریم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: بیمارستان شهید رجایی دوسال تخصیص نگرفته و مرکز ۲۲ میلیون تردد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: استان دچار کمبود تخت بیمارستانی است میانگین تخت در استان یک و ۵۱ صدم، اما در کشور یک و هشتاد و پنج صدم است.

نامدار افزود: در کشور ۱۰۰ هزار تخت توزیع شد، اما سهم استان از این میزان صفر بود.

وی گفت: در حال حاضر با اضافه کردن شصت تخت در آی سی یو‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی ما به دو هزار و شش تخت رسیده است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: مشکل بعدی بیمارستان ترومای استان (شهید رجایی) شصت سال از ساخت آن می‌گذرذ و چند باز دچار آتش سوزی شده است که برای انتقال آن نیازمند بودجه هستیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شواری اسلامی هم با اشاره به وضعیت راه‌ها گفت: حمل و نقل ریلی می‌تواند بار ترافیک را کاهش دهد.

عباسپور همچنین به کمبود ۲۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی تصفیه خانه، چالش تامین آب‌های روستایی و انتظار بهره برداری از سد بالاخانلو اشاره کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس هم گفت: سه ردیف بودجه ما از بین رفته است مانند دانشکده فنی، آب شرب تاکستان و ۵ هزار میلیارد اعتباری که در لایحه بودجه برای راه آهن قزوین انزلی در نظر گرفته شده بود، اما حدود ۲۰۵ میلیارد تومان از آن پرداخت شد.

رجب رحمانی افزود:مشکل کم آبی استان را آب الموت رود حل می‌کند که اعتبارات کمی هم نیاز دارد.

به گفته وی؛ تولید کشمش و پیله‌های کرم ابریشم رونق گرفته، اما کشمش توجیه اقتصادی ندارد و هزینه‌های تولید بالاست با این شرایط ۳۰ هزار هکتار شغل از بین می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.