به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع تحریمهای بین المللی برخی قطعات و آپشنها به دلیل وارداتی بودن و کمبود مواد اولیه از خودروهای صفر کیلومتر داخلی حذف شدند که یکی از آنها سنسور دنده عقب بود.
شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان شرکتی پیشتاز در داخلی سازی قطعات خودرو، بومی سازی آن را با همت و دانش مهندسان داخلی از یک سال و نیم گذشته آغاز کرد که در آینده نزدیک با توسعه خطوط تولید خود، برنامه تولید سالانه ۷۵۰ هزار حسگر دنده عقب را دارد.
حسگر دنده عقب با وجود اینکه قطعه بسیار کوچک و ظریفی است، خودروسازان با شروع تحریمها و عدم وجود نمونه داخلی آن مجبور به حذف از محصولات داخلی شدند. شرکت صنایع تولیدی کروز از یک سال و نیم گذشته پروژه بومی سازی حسگر دنده عقب را با مهندسی معکوس آغاز کرد، به مرور زمان آن را بهبود بخشید و اکنون موفق به تولید انبوه این محصول شده است.
فرید سالاریان قائم مقام تولید الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: یکی از اجزای سپر، حسگر موانع در هنگام دنده عقب است که یک سال و نیم بومی سازی آن به طول انجامید. نحوه ساخت و قرار گیری آن به دلیل وجود سپر در تشعشع آفتاب و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است.
قائم مقام تولید الکترونیک کروز با اشاره به وجود روزانه سه شیفت تولید در کروز اظهار کرد: به دلیل اینکه مواد اولیه و بخشی از قطعات الکترونیکی از خارج از کشور تامین میشود، در بخش تولید حسگر دنده عقب دارای مشکلاتی هستیم و با این وجود در حال حاضر ماهانه ۴۵ هزار حسگر تولید و با بهبود وضعیت، توانایی افزایش ظرفیت به ماهانه ۶۲ هزار حسگر را داریم.
سالاریان با اشاره به اینکه دو مدل سنسور دنده عقب آلتراسونیک (مافوق صوت) و الکترومغناطیسی برای خودروها موجود است، بیان کرد: به طور معمول در خودروها از سنسور دنده عقب آلتراسونیک استفاده میشود. اشیا بازتاب کنندهی صدا (صوت) میباشند و به همین دلیل استفاده از سنسورهای مافوق صوت برای این کار بسیار مناسب است. این سنسورها بر اساس انتشار فرکانس صوتی بالا و در مقابل دریافت بازتاب صدا کار میکنند. سنسورهای آلتراسونیک (سنسور دنده عقب خودرو) به صورت کارخانهای ۲ یا ۳ عدد روی سپر عقب خودرو نصب میشود و نوع آن در همه خودروهای داخلی خانواده سایپا و ایرانخودرو یکسان است.
تحریمهای ظالمانه باعث فشارهای اقتصادی بر تولید کنندگان داخلی و همچنین سبب ایجاد فرصتهایی در صنعت کشور شده و این فرصت همان تعمیق تولید ساخت داخل است. امسال با افزایش روند داخلی سازی در سه شیفت بخش تولید الکترونیک ۵۰۰ نفر اپراتور و تکنسین و یک گروه ۲۰ نفره مهندسی و پشتیبانی مشغول به کار شده اند.
انتهای پیام/
لابد بدون اون ماشين را نميره