بهشتی گفت:در انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم،سهم دو بخش خلجستان و جعفریه نیز تامین خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم  امروز پس از افتتاح سه پروژه در شهر دستجرد در دومین روز از هفته دولت گفت: با حضور مسئولان افتتاح سه پروژه جایگاه سوخت انجام شد، این منطقه در جایگاه سی ان جی مشکلاتی داشت و مسیر تردد بین تفرش و قم و ساوه به شمار می‌رفت ازاین‌رو جایگاه سوخت نقش مؤثری در منطقه دارد.

معاون استاندار قم افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین، مصرف گاز بیشتر شد و ایجاد این جایگاه می‌تواند خدمات خوبی به مردم منطقه و مسافرین ارائه کند، این پروژه با هزینه ۷ و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

او تصریح کرد:بوستان شهدای گمنام دستجرد یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که افتتاح شد، این بوستان کوهستانی و دارای ظرفیت گردشگری در دستجرد است.

بهشتی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها به تقویت زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند، اگرچه ایجاد بوستان در منطقه کوهستانی کاری بسیار سخت و هزینه‌بر است، اما به‌خوبی انجام شد و در بازدید، فاز‌های توسعه در آینده انجام می‌شود و قابلیت لازم را در توسعه بیشتر دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع آب شرب در شهر دستجرد و منطقه به‌ویژه در تابستان و در زمان پیک مصرف، آب و فاضلاب تلاش کردند با مشارکت شهرداری و شورا مکانی را به آن‌ها اختصاص دادند، یک حلقه چاه ایجاد شد تا در زمان پیک مورداستفاده قرار بگیرد و کمبود آب را جبران کنند.

بهشتی گفت: بحث انتقال آب از سرشاخه دز به استان یکی از مسائل مهمی است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد، در انتقال آب از سرشاخه دز به قم، سهم موردنیاز خلجستان و جعفریه پیش‎بینی شد که در راستای رسیدن سرشاخه دز همکاری لازم را داریم و همراهی وزارت نیرو دو بخش از انتقال آب از سرشاخه دز بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: این نقطه قوتی برای ساکنین دستجرد بود که ایام تابستان وقتی ساکنین افزایش می‌یابد و تأمین آب در زمان پیک از ضروریات می‌شود بخشی از مشکل منطقه رفع شود.

بهشتی همچنین بیان کرد: کارگروه انرژی استان دو ماه قبل برگزار و در مورد جایگاه سوخت در بخش‌های استان و در مناطق شهری مباحثی مطرح شد که استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با همراهی دستگاه‌ها و شرکت نفت این پروژه سی ان جی عملیاتی شود و روستا‌ها و شهر‌های اقماری از آن بهره‌مند شود و این امر می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های مناطق کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم تصریح کرد : همچنین کاری جدید در شورای ترافیک استان و کارگروه انرژی مصوب شد که بر اساس آن سوخت‌رسانی سیار و اینترنتی در قم راه‌اندازی می‌شود.

بهشتی تصریح کرد: برای سوخت‌رسانی در کشور به‌صورت سیار، اپلیکبشنی طراحی‌شده که سیستم را اطلاع‌رسانی می‌کند و با ارائه آدرس، به‌صورت سیار برای متقاضیان سوخت می‌آورد، این طرح به‌زودی در قم راه‌اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: سوخت‌رسانی سیار و اینترنتی ازجمله خدماتی است که در تهران و مشهد و اصفهان عملیاتی شد و قم به‌عنوان چهارمین شهر کشور این طرح را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار