معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : سویا و دیگر نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری از دو طریق شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های خصوصی در بین مرغداران توزیع می‌شود .

نحوه توزیع نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری چگونه است؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سویا و دیگر نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری از دو طریق شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های خصوصی در بین مرغداران توزیع می‌شود، گفت : اگرچه شرکت پشتیبانی امور دام تنها در مواقع بحرانی در حوزه تامین نهاده‌ها ورود می‌کند، اما انصافا امسال و در جریان افت و خیز‌های قیمت مرغ ورود خوبی در استان داشته است.

او گفت : در استان تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت استاندار، نمایندگان و ... نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را تا حد توان تامین کنیم، اما در مرداد ماه مشکلاتی در موضوع تخصیص ارز پیش آمد و یک وقفه را در توزیع نهاده‌ها نه فقط در استان کرمانشاه بلکه در کل کشور شاهد بودیم که این وقفه یک خلا را در تامین نهاده‌ها بوجود آورد، اما با پیگیری‌های انجام شده در شهریور ماه روند تخصیص نهاده‌ها بهتر خواهد شد.

او ادامه داد: در یکی دو روز گذشته سهمیه‌های خوبی برای توزیع نهاده‌ها به استان داده شده که امیدواریم بتوانیم بخش‌هایی از مشکلات مرغداران را با توزیع این نهاده‌ها مرتفع کنیم.

خانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین امینت غذایی است و به عنوان حامی تولیدکنندگان تا جایی که راه داشته باشد پیگیر کمتر شدن مشکلات آن‌ها هستیم، اما از مرغداران هم می‌خواهیم تا اندکی سعه صدر داشته باشند. مشکلات کمبود نهاده‌های ذرت و سویا مشکلی کشوری است و سعی می‌کنیم کمترین مشکلات را داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی عرضه نهاده‌ها با نرخ مصوب دولتی به مرغداران، گفت: این توزیع از طریق سامانه بازارگاه و با توجه به ظرفیت‌های جوجه ریزی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

خانی اشاره‌ای هم به میزان تولید مرغ استان داشت و گفت: سال گذشته ۷۲ هزار تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۸۵ هزار تن برسد.

او افزود: در استان مازاد تولید مرغ داریم، به نحوی که میزان نیاز سالانه استان به مرغ بین ۶۴ تا ۶۵ هزار تن است و مازاد مرغ تولیدی در استان به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.