رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسن درویشیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) اظهار داشت: قرارداد منعقده با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آسیب‌های زیادی داشته است که در چند بخش باید به آن پرداخته شود و ما از روز شنبه این پرونده را به دادسرا اعطا کردیم.

او ادامه داد: قرارداد در ۳ سال منعقد شده  و مبلغ کلی آن ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو بوده است و این اتفاق بدون در نظر گرفتن نظر کمیته فنی و توسعه انجام شده و رئیس فدراسیون در این زمینه انفرادی عمل کرده است.

درویشیان ادامه داد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از ۸ روز از عقد قرارداد آن را تایید کرده اند و این مربی فقط ۶۳ روز در ایران فعالیت داشته  که این در جای خود قابل تامل و بررسی است.

او گفت: در قراداد منعقد شده فی مابین فدراسیون و ولیموتس برخی موارد پرداختی مشاهده می‌شود که خارج از تعهدات بوده است به عنوان مثال خرید ۴ بلیت به مبلغ ۱۱۳ میلیون تومان که در تعهدات قراردادی نبوده است همچنین ۶۰۵ هزار یورو مازاد بر تعهد به او پرداخت شده است و بندی که مالیات ۷ میلیاردی را بر عهده فدراسیون گذاشته است از جمله موارد قابل بررسی در این پرونده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پولی را که به مبلغ ۲ میلیون یورو بوده است از شرکت شستا گرفته اند در حالی که تایید دولت بعد از انجام این اتفاق بوده و این مورد هم قابل بررسی است.

او در مورد فعالیت‌های سازمان بازرسی در ورزش گفت: ما در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادیم مثلا کاهش سفر‌های غیر ضروری و برون مرزی و برگزاری اردو‌های داخلی برای تیم‌های باشگاهی به جای اردو‌های خارجی که در راستای بیانات مقام معظم رهبری بوده است همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را به سمت تولیدات داخلی سوق دادیم و تفاهم نامه‌هایی هم در این زمینه به امضا رسید که وزارت دفاع در تامین تجهیزات و البسه فدراسیون قایقرانی انجام می‌دهد و برای ۵۱ فدراسیون نیز در این راستا برنامه‌های وجود دارد که همه آن‌ها در چارچوب حمایت از تولیدات داخلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار