برنامه «محتشم نامه» رادیو فرهنگ با موضوع معرفی شاعرانی که در استقبال از ترکیب بند محتشم شعر سروده اند اشعار عاشورایی را آسیب شناسی می‌کند.

رضاصفری تهیه کننده رادیو در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه «محتشم نامه» گفت: مهدی امین فروغی به عنوان کارشناس در برنامه «محتشم نامه» حضور دارد که خود نویسنده وپژوهشگر کتابی با عنوان «محتشم نامه»است.او علاوه بر نگاهی گذرا به مرثیه سرایی عاشورایی در زبان عرب از قرون اوّلیه تا عصر حاضر، گزیده‌ای از ترکیب بند‌های عاشورایی در استقبال ترکیب بند جاودانه محتشم کاشانی را نیز بررسی می‌کند.

وی افزود: در این برنامه اشعار وحشی بافقی، حزین لاهیجی، وصال شیرازی، وقار شیرازی، نیّر تبریزی، طرب شیرازی، صغیر اصفهانی، امیری فیروزکوهی، مشفق کاشانی سیدعلی موسوی گرمارودی، بهاءالدین خرمشاهی، علیرضا قزوه و ... در استقبال از شعر محتشم بررسی می‌شود.

این تهیه کننده عنوان کرد: هدف ما در این برنامه معرفی شاعران متقدم و‌متاخر و سیر تاریخی و سبک و مضمون اشعاری است که در استقبال از ترکیب بند محتشم سروده شده است.

محتشم کاشانی شاعری است که با ترکیب بندش تاثیری شگرف از خود برجای گذاشت و از بدو سرایش این ترکیب بند بسیاری از بهترین شاعران پارسی گوی به استقبال آن رفته و آثاری شنیدنی پدید آوردند.

بر همین اساس رادیو فرهنگ محرم امسال برنامه «محتشم نامه» را با معرفی شعر این شاعران و بررسی اشعار آن‌ها تقدیم شنوندگان می‌کند.

برنامه «محتشم نامه» به تهیه کنندگی رضا صفری و کارشناسی مهدی امین فروغی هر روز ساعت ۱۲ و بازپخش آن ساعت ۱:۳۰ بامداد روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.