کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کرمانشاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده که شاید در کمیته اخلاق او را محروم کنند.

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه حواشی انتخاب داور بازی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در حال حاضر با مشکلات زیادی رو به رو است و تعدادی از مسئولان آن به دادگاه احضار شده اند. در این وضعیت فدراسیون سازماندهی درستی ندارد و دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس مسابقه‌ای نیست که داور آن بدون هیچ معیاری انتخاب شود. انتخاب داور برعهده رئیس کمیته داوران و دپارتمان داوری است. پس از اینکه فردی برای این بازی انتخاب شد باید با دبیر یا سرپرست فدراسیون مشورت‌های لازم انجام گیرد.

تا به حال چنین فاجعه‌ای را قبل از دربی تجربه نکرده بودیم

او افزود: هرچند این مسابقه تماشاگر ندارد، اما در فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود. داور این دیدار باید با تجربه، شایسته و دارای اشتباهات کم در طول فصل باشد. دپارتمان ابتدا کرمانشاهی را انتخاب کرد. بلافاصله این موضوع رسانه‌ای شد. انتخابی که رئیس کمیته داواران از آن بی خبر بوده و بدترین ناهماهنگی موجود ایجاد شد. این اتفاق نشان دهنده ناهماهنگی است. تا به حال چنین فاجعه‌ای را قبل از دربی ندیده بودیم. فدراسیون فوتبال مسئول هرگونه اتفاق حاشیه‌ای است که در ادامه برای این بازی رخ دهد.


بیشتر بخوانید


فکر نمی کنم شهرآورد پایتخت سرانجام خوبی داشته باشد

کمک داور اسبق فوتبال کشورمان در مورد تغییر داور دربی، عنوان کرد: اگر قرار است کمیته صیانت از فوتبال تصمیم گیرنده باشد، نباید اتفاقات آن علنی اعلام شود. این بازی شرایط خاصی پیدا کرده است که فکر نمی‌کنم سرانجام خوبی داشته باشد. از طرفی رئیس کمیته داوران اعلام کرده که فدراسیون فوتبال ما را قبول ندارد و به ما لطمه زده است. من به کرمانشاهی حق می‌دهم که از این موضوع ناراحت باشد، اما صحبت‌هایی که مطرح کرده اصلا جالب نیست. اینکه دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که یک تیم خاص برنده شود حرف درستی نبوده است.

شاید در کمیته اخلاق، کرمانشاهی را محروم کنند

فنایی در ادامه بیان کرد: کرمانشاهی باید به صورت حضوری علت تغییر داور را از دپارتمان سوال می‌کرد. او حرف‌هایی زده که برایش دردسر ایجاد کرده است. کرمنشاهی با این صحبت‌ها داوری‌های خودش را هم زیر سوال خواهد برد. این موضوع شاید در کمیته اخلاق پیگیری شود و او را از قضاوت محروم کنند. حتی تغییر ناظر بازی که در ابتدا کامرانی فر  بود هم جای تعجب دارد. صفیری (رئیس کمیته داوران) می‌گوید که من حیدر شکور را به عنوان ناظر انتخاب کرده ام.

نهایت بی نظمی را در انتخاب داور بازی استقلال و پرسپولیس شاهد بودیم

او در پایان گفت: نهایت بی نظمی را در انتخاب داور بازی استقلال و پرسپولیس شاهد بودیم. در حال حاضر سیستم مدیریتی فدراسیون نامناسب است و جمع کردن ترکش این حاشیه‌ها کار سختی خواهد بود. هر شخصی در دپارتمان و کمیته داوران یا فدراسیون چنین حاشیه‌هایی را به وجود آورده کم تجربگی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا فکر میکنید فدراسیون فقط در قرارداد ویلموتس دچار فساد شده؟؟
خدا میدونه چندتا پرونده دیگه اینا بالا پایین کردن تا انقدر جسارت پیداکنند که قرارداد ترکمنچای تنظیم کنند
چرا به پرونده لیگ برتر ورود نمیکنید؟
چرا بعید میدونید داور از فدراسیون خط گرفته باشه برای نتیجه بازی؟؟؟
چرا فقط از علنی شدن نگرانید و با کسانی که افشاگری میکنن برخورد میکنید؟؟
آخرین اخبار