اتمام فاز نخست راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی آذربایجان شرقی

 مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام فاز نخست راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده  مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی ابعاد فنی ایجاد بازار اینترنتی صنایع‌دستی استان با تاکید بر این‌که تسهیل روند عرضه و تقاضا در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی لازمه رونق اقتصادی این بخش پویا است، گفت: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی از مهمترین اقداماتی است که میراث فرهنگی در راستای ارتقای میزان عرضه و تقاضای حوزه صنایع‌دستی در دستور کار قرار داده و به‌واسطه آن بستر لازم جهت معرفی، مبادله و آموزش هنر‌های سنتی و دستی توسط هنرمندان فراهم می‌شود.

او در ادامه به تشریح اقدامات انجام‌شده در راستای راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی پرداخت و افزود: پنل اولیه این بازار طراحی‌شده و تهیه محتوای آن اعم از عکاسی و محتوای کتبی آثار توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در حال تهیه و بارگذاری است، همچنین دامنه و نام این سایت ثبت و پیگیری عقد قرارداد با اداره پست در حال انجام است.

او با تاکید بر این‌که در این سایت معرفی و عرضه آثار هنری بومی استان در اولویت قرار دارند، گفت: با توجه به این‌که هدف از ایجاد این بازار رونق تولید و چرخه اقتصادی حوزه صنایع‌دستی استان است، از این رو در این سایت معرفی، عرضه و آموزش هنر‌های دستی و سنتی هنرمندان آذربایجان شرقی در اولویت قرار دارد.

 حمزه زاده گفت: این اداره کل در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی سایت بازار صنایع‌دستی علاوه بر تسهیل روند عرضه صنایع‌دستی استان، زمینه لازم را برای معرفی آثار بی‌بدیل هنرمندان آذربایجان  فراهم سازد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.