معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دولت گفت: این نمایشگاه با محوریت بازسازی عملیات کربلای ۵ و رعایت پروتکل بهداشتی از دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با وحدت و همدلی سپاه، ارتش و سایر نیروهای نظامی به مدت یک هفته برپا می شود.

او با اشاره به اینکه پایداری نظام جمهوری اسلامی مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و خون شهداست افزود: انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل آینده و جوان کشور ضرورت دارد و باید با برنامه ریزی هر چه تمام تر در این راستا حرکت کنیم.

ندایی تصریح کرد: این نمایشگاه قبل از آغاز هفته دفاع مقدس از ۱۵ تا۲۲ شهریور ماه با شعار ما قوی هستیم برپا می شود و با رعایت تمام موازین بهداشتی با اقتدار برنامه های جانبی و اصل برنامه ها برگزار می شود.

او با تاکید بر اینکه دفترچه گام دوم انقلاب در این نمایشگاه باید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد اظهار کرد: این دفترچه علیرغم حجم کمتر دارای محتوای بسیاری است و نسل جوان با مطالعه آن آگاهی بیشتری نسبت به گذشته و اهداف انقلاب و جنگ کسب خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اتحاد و همدلی داخلی را از ضروریات توسعه کشور بر شمرد و اظهار کرد: علاوه گروه های معاند عده ای در داخل کشور نیز به عملکرد انقلاب دامن می زنند و همواره در پی کم توان جلوه دادن نظام هستند.

ندایی افزود:متاسفانه علاوه بر تحریم های ظالمانه شیوع ویروس کرونا نیز باعث سخت شدن معیشت مردم شده و این ویروس در استان اردبیل با تلاش کادر پزشکی و رعایت مردم تا حدودی کنترل شده وامیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: از تمام آثار رزمندگان استان در سالن موقت و دایمی حفظ آثار استفاده خواهیم کرد و این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته تفاوت اساسی خواهد داشت.

علی واحد ضمن اعلام برنامه های نمایشگاه رزمی فرهنگی ۴۰ سالگی دفاع مقدس افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۵ تا۲۲ شهریور و از ساعت ۹صبح تا۱۱ شب خواهد بود و خاطرات رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی از شبکه سبلان پخش می شود.

او گفت: ۵۰ عنوان کتاب امسال تدوین و چاپ می شود و برگزاری بیش از ۵۰ یادواره شهدا در برنامه وجود دارد.

واحد ادامه داد: کتاب خادمان آسمانی کل زندگی نامه شهدای دولتی دربیش از ۵۰۰ صفحه جمع آوری شده و هزینه چاپ آن نیز براورد شده است و امسال رونمایی و چاپ شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.