مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی و مطالعه ۱۶ خوشه کسب و کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  بختیار رازانی اظهار کرد: در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد با مدل توسعه خوشه‌ای اقدام به شناسایی و مطالعه ۱۶ خوشه کسب و کار در استان کردیم.

او افزود: بر این اساس امسال فرآیند توسعه خوشه آبزی‌پروری در استان شروع شده، چون لرستان جزو استان‌های برتر در تولید ماهیان سردآبی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: همچنین در سال گذشته خوشه عسل ایجاد کردیم؛ کیفیت این محصول از سایر استان‌ها بهتر است.

رازانی با بیان اینکه در چند سال اخیر خوشه فرش را ایجاد کردیم که هم‌اکنون در حال مطالعه توسعه‌ای آن هستیم، بیان کرد: همچنین خوشه‌های گلیم و جاجیم را در چند سال اخیر در استان ایجاد کردیم.

او تصریح کرد: امید می‌رود با سپری شدن فرآیند توسعه‌ای این خوشه‌ها، کمکی به رونق کسب و کار‌های خرد و خانگی در لرستان کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: خوشه‌ها فعالیت‌های کسب و کاری هستند که در یک منطقه جغرافیایی خاص دارای پتانسیل نسبی بوده و در تولید خود می‌توانند موجب هم‌افزایی محصول و ارزش افزوده محصولات تولیدی باشند.

رازانی فرش لری را پتانسیل نسبی لرستان برشمرد و با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت علمی و عملی خوشه فرش دستباف استان بهره برده تا توسعه این صنعت گرانبها را محقق کرده باشد، یادآور شد: فرش دستباف لرستان نیازمند معرفی هرچه بیشتر به بازار‌های ملی و بین‌المللی است.

او تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرش لری این میراث گرانبها و ارز آور را به جهانیان معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: این شرکت عزم خود را برای حمایت از صنعت فرش لری جزم کرده و امیدواریم در آینده نزدیک، بخشی از توسعه اقتصادی لرستان از طریق فروش فرش دستباف تامین و محقق شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.