براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کلید سوالات کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ امشب منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش، کلید اولیه سئوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ امروز (دوشنبه، سوم شهریور) و کلید سئوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور نیز بعدازظهر روز چهارشنبه، ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

نتیجه اولیه آزمون سراسری هفته اول مهر اعلام می‌شود و داوطلبان در این هفته می‌توانند به شکل مجازی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. هفته اول آبان نیز اسامی نهایی پذیرفته شدگان ورود به دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

دفترچه های سوالات کنکور سراسری برای پنج گروه آزمایشی بعد از برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی در سایت سازمان سنجش برای داوطلبان منتشر شد. کارنامه نهایی انتخاب رشته نیز هفته دوم آبان از طریق سایت این سازمان منتشر می‌شود.

کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است و داوطلبان آن، احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم، بدون آزمون، دانشجو پذیرش خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


در نهایت حدود ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته است. در مجموع ظرفیت آموزش عالی امسال یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر جزو ظرفیت با سوابق تحصیلی و ۲۰ درصد ظرفیت با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه است. همچنین ظرفیت دوره‌های نوبت دوم ۴۵ درصد خواهد بود و ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت کنکور سراسری با آزمون است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه ساختار نظام آموزش مشکل داره که کشور رو به این روز رسونده متاسفم یعنی استعداد انسان ها در سرعت تسته؟؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره این چکاری بود سراین بچه‌ها درآوردین برین مافیاتون ازقلم چی وگزینه دو بگیرن بخدا بیچاره جوان ها کردین با این سوالات کنکورتون برین از آقازاده‌ها ک همه پزشکی میخوان بپرسید دیگه دست ازسرم برداری خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری سابق پشت کنکوری فعلی
۲۰:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
مزخرف ترین کنکور تاریخ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
تعویق کنکور
United States of America
محمود
۱۸:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
کنکور امسال افتضاح بود
طراحا واقعا نامردی کردن !!
ما تقریبا سوالات رو بلد بودیم اما زمان کافی برای پاسخ گویی نداشتیم،سوالات شیمی گواه این موضوع هست............
میخواستن سخت بدن از ۳۵ سال شیمی نهایتا ۱۵ ال ۱۷ سخت میدادن...
من از هرکی میپرسم میگه شیمی ۱۰ تا ۱۵ سوال تونستم جواب بدم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
کلید قفل و هنگ کننده بچه ها،، وقتی که ببینن چی جواب دادن و چی مد نظر طراح بوده--!!!!! تو هر درسی لااقل 4 تا تست رو باید سنجش جلوی کلیدش بنویسه خارج از کتاب با تاثیر مثبت......!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کلید گم گشته و در وا نمیشه...
۱۶:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
بعد از مسبب کشته شدن یک دانش آموز شدن !!و بعد افسرده کردن و لگد مال گردن اعتماد به نفس کلی دانش آموز!!! بعد اثبات این حرف که ارزش انسان در مقدار و سرعت تست زدنه و نه فقط داشتن توانایی و درس خوب در دوران تحصیل!!! به چه درد میخورد این کلییییید بی فایده!! کلید قفل کننده ذهن ها و خلاقیت ها و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا اینقدر سخت وتیپ جدید و زمانبر اوردی ،حق کی را می خواستی از این بچه ها بگیرید ،حق تصمیم های انی و بدون مشورت کنکور،حق امکانات و کلاس عالی در خصوصی مناطق محروم منطقه ۳ ، حق این همه فشار استرس کنکور وفشار اقتصادی ،هر ساله یک درس لختصاصی و عمومی چالشی سخت بود ،امسال با این همه استرس چرا طراحان این طور سوال اورده بودن ،کاش کمی شرایط بچع ها در نظر می گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
یا حضرت عباس من که نمیرم چک کنم
Germany
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
نباید چک کنی
ما که کنکور رو دادیم رفت چ فایده ای داره
این واسه افراد بعد ما و دبیر کنکور و ایناست
France
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
مگه شب قبل ازمون متشر شده بود چك نكرده بودي؟
آخرین اخبار