شهردار شهرکرد گفت: در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و شهر هوشمند ۱۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در نشست با مرتضی سقایی مدیرکل ارتباطات زیرساخت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکثر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، اظهارداشت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر‌نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در بسیار استفاده می‌شود.

او افزود: برای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک باید امکانات زیر ساختی را توسعه بخشید، که در این راستا مدیریت شهری در تلاش است خدماتی را که به شهروندان ارائه می‌دهد به صورت الکترونیک باشد.


بیشتر بخوانید


عبدالغنی با اشاره به اهمیت شهر هوشمند اضافه کرد: در راستای ایجاد شهر هوشمند اجرای عملیات ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در دستور کار قرار دارد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: در زمان شیوع بیماری کرونا، خدمات الکترونیکی برای رسیدگی به امور مردم بسیار کمک‌کرد، اما تا رسیدن به شهر الکترونیک مورد نظرمان هنوز فاصله زیادی داریم.

عبدالغنی با بیان اینکه دولت الکترونیک فضای دسترسی مردم را به دستگاه‌های اداری بدون نیاز به حضور فیزیکی فراهم کرده است، گفت: ضرورت این کار در دورانی که بیماری کرونا بسیاری از ارتباطات فیزیکی و حضوری را محدود و مختل کرده است بیش از پیش احساس شد، بنابراین برخی از خدمات شهرداری در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام و نیاز به مراجعه حضوری شهروندان نمی‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.