رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: فعالسازی ۵۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد، امسال در استان هدفگذاری شده است.

 امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عمده مشکلات واحدهای صنعتی نبود مواد اولیه و اختلاف واحدهای تولیدی با بانک‌های عامل در خصوص بازپرداخت تسهیلات است و فعالسازی ۵۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان هدفگذاری شده است.

او با بیان اینکه در پارسال ۷۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان احیا و به خط تولید برگشت افزود:  برخی از این واحدهای صنعتی بزرگ با اشتغالزایی بالایی بودند که سالیان سال غیرفعال بودند که با اقدام انجام شده دوباره در چرخه تولید قرار گرفتند.

نظری با اشاره به اینکه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل شد، ادامه داد: برخی از شرکت‌های غیرفعال خوزستان در حال بازسازی هستند و امید است با روند بازسازی شاهد جهش تولید در استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: بیشترین تاثیر کرونا بر واحدهای صنفی بوده و قرار است پس از ثبت‌نام در سامانه کارا به آنها تسهیلات بانکی داده شود.

این مقام مسئول گفت افزود: به منظور رفاه حال صاحبان واحدهای صنفی  ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد و این میزان اعتبار برای جبران بخشی از زیان وارده بر اثر کرونا به مشاغل اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.