نوبخت:

ایران از سرمایه گذاری ترکیه استقبال می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:با حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی به اشتغال و جهش تولید کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور صبح دوشنبه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی در قزوین با تبریک هفته دولت اظهار کرد: آنچه امروز افتتاح شد یک آغازی برای مراحل بعدی است و از اینکه از کشور دوست و برادر ما ترکیه سرمایه گذارانی که برای فعالیت مشترک بین ایران و ترکیه اقدام می‌کنند استقبال می‌کنیم.

او اضافه کرد: در سفر قبل به استان قزوین از موانع مالیاتی طرح مساله شد وظیفه پیگیری و رفع مانع داشتم و خرسندم امروز این اتفاق برای واحد‌های تولیدی بوجود آمده است.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدوارم موانع گمرکی به سرعت برداشته شود و حمایت‌های قانونی را درباره‌ای جی تی انجام خواهیم داد.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: کاسپین یکی از شهرک‌های مهم کشور و مورد توجه دولت است به طوری که کمک شد تا معافیت مالیاتی آن برگردد.

افتتاح چند طرح تولیدی در آبیک با حضور معاون رییس جمهور
 
شرکت‌ای جی تی تولید کننده انواع ورقهای فشرده چوبی با روکش پی وی سی در ۱۰۰ رنگ با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

برای بهره برداری از این واحد صنعتی که با سرمایه گذاری یک شرکت ترکیه‌ای ساخته  ۴۰ میلیون یورو هزینه شده است.

شرکت‌ای جی تی تولید کننده انواع ورقهای فشرده چوبی
 
این شرکت در گام نخست بعنوان تامین کننده نیاز داخلی کشور فعالیت خواهد کرد و با راه اندازی آن  ۱۵۰ نفر مشغول به کار شده اند.

بیشتر بخوانید

افتتاح مرحله دوم واحد تولید مواد غذایی 

در ادامه سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور  مرحله دوم یک واحد تولید مواد غذایی (ویتانا) با سرمایه گذاری هزار و۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر در مرحله  اول را فراهم کرده است و در فاز بعدی به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر محصولات این شرکت به کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بحرین، افغانستان و عراق صادر می‌شود.

مرحله اول این شرکت سال گذشته با اشتغال ۴۰۰ نفر به بهره برداری رسیده بود.

 فاز دوم شرکت نستله تولید کننده تولید انواع شیرخشک،پودر قهوه وشکلات  هم با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با ۱۳ میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال ۵۰ نفر افتتاح شد.

افتتاح هفت دره پارک طبیعت قزوین ، بازدید از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی ، کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکونی و همچنین تحویل کلید واحد مسکونی از جمله برنامه‌های امروز سفر معاون رییس جمهور به قزوین است.
 
بازدید از طرح شتابگر ملی ، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی و گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیما از دیگر برنامه های نوبخت است.

سوئیس آماده سرمایه‌گذاری در ایران است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در سفر به استان قزوین، از کارخانه نستله که وارد فاز تولیدی جدیدی شده است؛ بازدید کرد.
در جریان این بازدید مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران، خود را به این کارخانه رساند و ضمن خوشامدگویی به دکتر نوبخت، از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در این کارخانه تشکر کرد.

وی همچنین از آمادگی دولت سوئیس برای سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، واحد تولید چاشنی پلو و خورشت ر شرکت نستله آغاز بکار کرد و واحد جدیدی به مجموعه تولید ‎نسکافه، کاپوچینو، شیر خشک و سرلاک و نسکوییک در این کارخانه اضافه شد.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.