ملکی گفت: افزایش ارتفاع و تراکم در ساخت و ساز‌ها باید متناسب با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های توسعه شهری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر سنندج در محل سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در صدور مجوز‌های افزایش تراکم و ارتفا بافت شهری باید توجه ویژه‌ای به بحث سیما و منظر شهری صورت گیرد تا فضای شهری بر طبق قوانین و مقررات شهرسازی گسترش یابد.

او افزود: در این راستا همه دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص رعایت حفظ حریم معابر، احداث پارکینگ و جلوگیری از تعرض به حریم‌های عمومی در فضای شهر‌ها باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

ملکی تصریح کرد: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی باید اصول و استاندارد‌های شهرسازی از جمله اجرای دقیق قانون مناسب سازی در ساخت و ساز‌ها برای تسهیل در تردد معلولین و سالمندان را لحاظ کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی تامین مسکن اجتماعی خواستار همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرای استان برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این طرح شد.

او همچنین اظهار داشت: افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اماکن عمومی برای ارتقا سطح رفاه و آرامش شهروندان بایستی در افق توسعه شهری لحاظ و بر طبق شرایط خاص توپوگرافی اراضی در استان توسعه و افزایش سرانع این فضا‌ها در دستور کار قرار گیرد.

ملکی در پایان گفت: با توجه به لزوم توسعه عمران شهری و ارائه خدمات بهتر شهرداری به شهروندان ضروریست مالکین با پرداخت عوارض شهرداری‌ها را در جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه یاری رسانند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: فضای سبز ، ساخت وساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.