مدیر آموزش و پرورش هندیجان تاکید کرد؛

گسترش ارتباط خانه و مدرسه در گروی مشارکت اولیای دانش آموزان

عباسی گفت: مشارکت اولیای دانش آموزان با گسترش ارتباط کانون خانه و مدرسه امکانپذیر می شود.

قاسم عباسی مدیر آموزش و پرورش هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان با حضور اعضای شورا گفت: گسترش ارتباط کانون خانه و مدرسه در گروی مشارکت اولیای دانش آموزان است.

او به هماهنگی درخصوص چگونگی وضعیت بازگشایی مدارس این شهرستان تاکید کرد و افزود: آگاهی بخشی به اولیا برای چگونگی تعامل با دانش آموزان باتوجه به شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه و بهره مندی از فناوری در فرآیند آموزش و استفاده از برنامه شاد یک ضرورت است.

عباسی با تاکید بر پیگیری وضعیت حمل و نقل دانش آموزان شهرستان اظهار داشت: چگونگی اخذ میزان شهریه‌های برخی مدارس و چگونگی دریافت کمک‌های داوطلبانه اولیا به مدارس باید مورد بررسی قرار گیرد، ضمن اینکه باید توجه ویژه‌ای به مراکز راهنمایی و مشاوره و چگونگی هدایت اولیا و دانش آموزان به مراکز مربوطه جهت بهره مندی از خدمات مشاوره‌ای از سوی مدیر آموزشگاه، تعامل با سایر نهاد‌های اجتماعی و مذهبی جهت برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش هندیجان هدف از برگزاری جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان منطقه را تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان، برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط ۲ کانون خانه و مدرسه، جهت برنامه ریزی مناسب و طراحی شده جهت آغازی خوب برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ /۱۴۰۰ عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای بازگشایی مدارس تابع دستورات ستاد مرکزی هستیم، ضمن اینکه مدیران مدارس باید با همکاری سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها و با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه به صورت اقدامی همگانی در قالب پروژه مهر باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه مدارس را برای حضور دانش آموزان آماده کنند.

او در ادامه بر تعامل با اولیا و دانش آموزان در فرآیند آموزش، استفاده از فناوری به روز و آگاهی بخشی به آن‌ها در استفاده از برنامه شاد، حمایت از دانش آموران بی بضاعت و بی سرپرست و جذب کمک‌های داوطلبانه برای کمک به این دانش آموزان جهت جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها تاکید نمود.

قاسم عباسی درخصوص ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی و الزام رانندگان جهت ثبت نام در سامانه سپند تاکید و بیان کرد: رانندگانی که پارسال در این حوزه فعالیت داشته اند، نیازی به ورود به سامانه ندارند، اما رانندگانی که متقاضی فعالیت در سرویس مدارس هستند باید به صورت حضوری و غیر حضوری در سامانه سپند اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.