مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی ملی در استان سمنان به مشارکت حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نهاد‌های مردمی نیازمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مشارکت حوزه‌های دینی و مراکز دانشگاهی به همراه نهاد‌های مردمی زمینه ساز تحقق اهداف اصلی این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه سه برنامه از پنج برنامه فرهنگی و هنری ملی استان سمنان دارای محتوی دینی و مذهبی است افزود: جشنواره ملی هنر‌های مفهومی رضوی با محوریت معارف رضوی، جشنواره ملی آیات با مفاهیم قرآنی و سوگواره ملی مهر محرم از جمله این برنامه‌های ملی است که برای اجرا در سال ۱۳۹۹ در استان سمنان تعریف و اجرایی شده است.

فلاح گفت: این سه برنامه دارای دبیرخانه و مسوول پیگیری است با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت ارایه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری، این برنامه‌ها برای ارائه بر بستر فضای مجازی تعریف و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزاری طرح پایتخت کتاب و برنامه نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهرودی را از دیگر برنامه‌های ملی برشمرد و گفت: برگزاری آیین نکوداشت آیت الله شاهرود مورد تاکید و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او  توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را مهمترین هدف در اجرای طرح پایتخت کتاب بیان کرد و گفت: دبیرخانه این برنامه نیز با مشارکت یک موسسه فرهنگی مردمی در سمنان فعال شد و در مجموع تحقق این برنامه‌ها نیازمند کمک و همراهی علما، حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و مردمی است تا به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار