ده‌ها هزار نفر در بلاروس بار دیگر با سردادن شعار آزادی به خیابان‌ها آمدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، ده‌ها هزار نفر در بلاروس امروز یکشنبه بار دیگر با سردادن شعار آزادی، در اعتراض به انتخاب مجدد لوکاشنکو برای ششمین بار در انتخابات جنجالی اخیر به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته دیلی میل، در پی این اعتراضات مقامات بلاروس پلیس‌های ضد شورش را فرستادند تا معترضان بلاروسی را متفرق کنند. بر این اساس، بیش از یکصد هزار تظاهرات کننده در حالی که پرچم‌های سفید و قرمز مخالفان را به دور خود پیچیده بودند، بسوی میدان استقلال در پایتخت بلاروس سرازیر شدند و شعار‌هایی با مضمون «ما فراموش نخواهیم کرد؛ ما نخواهیم بخشید» را سر دادند. این در حالی است که خودرو‌های حاضر نیز تلاش کردند با زدن بوق، حمایت خود را از معترضان اعلام کنند.

دیلی میل به نقل از یکی از معترضان می‌نویسد: ما تنها دو خواسته داریم نخست انتخابی عادلانه و دوم توقف خشونت ها.

ادامه تظاهرات هزاران نفر در بلاروس+ تصاویر

مقامات بلاروس در خصوص شرکت در آنچه «تظاهرات غیرقانونی» خوانده شده، هشدار داده اند و نیز بخش‌های خبری محلی نیز ویدئو‌هایی را از ماشین‌های آب پاش و پلیس‌های ضد شورش که در حال آمدن به میدان استقلال شهر مینسک، پایتخت بلاروس هستند، منتشر کرده اند.

وزارت دفاع بلاروس گفته است برای حمایت از مجسمه‌های یادبود جنگ جهانی دوم مداخله خواهد کرد؛ همچنانکه چندین ایستگاه مترو در مینسک بسته شده است.

ادامه تظاهرات هزاران نفر در بلاروس+ تصاویر

کانال‌های وابسته به مخالفان در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده اند بیش از یکصد هزار نفر برای دومین یکشنبه در این تظاهرات حضور یافته بودند.

گفتنی است اتحادیه اروپا با رد کردن نتیجه انتخابات، قول داده است تا تحریم‌هایی را علیه مقامات بلاروس که گفته مسئول تقلب در انتخابات هستند، اعمال کند.

ادامه تظاهرات هزاران نفر در بلاروس+ تصاویر

بلاروس در هفته‌های اخیر بزرگترین چالش سیاسی سه دهه خود را از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی تجربه می‌کند.
لوکاشنکو می‌گوید علی‌رغم درخواست مخالفان، با برگزاری مجدد انتخابات موافقت نخواهد کرد.

کمیسیون انتخابات بلاروس می‌گوید خانم تیخانووسکایا که در انتخابات اخیر به عنوان نامزد اپوزسیون حضور یافته بود، تنها ۱۰ درصد آرا را کسب کرده است. نتیجه‌ای که خانم تیخانووسکایا آن را رد می‌کند. وی از زمان خروج از کشور با انتشار ویدئو‌هایی خواستار ادامه اعتراضات ضددولتی در کشور شده است.

ادامه تظاهرات هزاران نفر در بلاروس+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار