در حالی که هزاران انتقاد به اصل و شیوه کنکور سراسری وارد است، این آزمون همچنان با قوت به خلاقیت کُشی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، داستانی که روایت می‌کنم، شرح حالِ من، شما و احتمالا فرزند کوچکتان در آینده نه چندان دور است؛ پدر و مادرهایمان هم تجربه‌اش کردند. البته پای صحبت والدین دهه ۴۰ یا ۵۰ خود که بنشینی، با افتخار‌تر از من و شمای دهه هفتاد یا هشتادی از دستاورد علمی آن روزهایش حرف می‌زنند. می‌گویند مدرک تحصیلی ما معتبر‌تر از هر مدرک دکترای امروز است. از سختی رسیدن و  تکیه زدن به دانشگاه مورد علاقه خود در آن روز‌ها می‌گویند؛ به طور مثال اینکه چقدر باید درس‌شان خوب می‌بود که بتوانند درمورد علاقه خود نسبت به فلان رشته حرف بزنند چه برسد به تحصیل در آن!

‌می‌گویند مثل ما دهه ۷۰‌ها نبودند که برای چشم درآوردن، به رشته مهندسی و پزشکی بروند، چون واقعاً اگر مهارت و علاقه کافی نداشتند، امکان ورود به دانشگاه را نداشتند پس لاجرم به سمت حرفه مورد پسند خود می‌رفتند تا حسابی ثمره و بار دهند.

جیبت پُر‌تر، جایت محفوظ‌تر!

به دوره ما که می‌رسد، از همان ابتدا که وارد دنیای آموزش شدیم، فهمیدیم اگر جیبت پر‌تر باشد، جایت محفوظ‌تر است. اگر پدر و مادرت توانستند تو را به مدارس غیردولتی بفرستند خیالت راحت؛ برای دانشگاهت نیز کافی است دست به جیب شوند، می‌نشینی در صندلی دلخواهت در دانشگاه و رشته مورد علاقه‌ات که البته پر پرستیژ و اصطلاحاً باکلاس است. فرقی هم نمی‌کند درس‌هایت را بخاطر کُندذهنی پاس نشوی! باز فدای سرت، پول فقط دوای مرگ نیست.

مدارس لاکچری و لوکس

اگر جزو این جماعت نباشی تازه می‌شوی مثل چندین میلیون نفر دیگری که طبق روال و نظام همیشگی باید بعد از ۱۲ سال تحصیلی از یک مرز سرنوشت‌ساز عبور کن، همان مرزی که برخی بیشتر از اینکه نگران ناموفق عبور کردن از آن باشند، نگران جواب پس دادن به خاله و دایی و عمو هستند. کنکور داستان، روایت، سوژه و غول گزارش من است، همان که دلهره‌اش از سه سال قبل از رسیدن به آن شروع می‌شود و تا روز اعلام نتایج انتخاب رشته‌ات زندگی برایت نمی‌گذارد. حتی اگر درس‌نخوان‌ترین موجود روی کره زمین باشی، بالاخره این آزمون پرفشار تو را به زانو درمی‌آورد و می‌گویی کاش می‌خواندم که حالا مجبور نباشم برای پر کردن رزومه در ادارات مختلف، مدرک تحصیلی نامربوط به شغل مورد نظرت را جلو پایشان بگذاری.

نفس‌کشی راه حلی به جای جواب پس ندادن به آشنایان!

ماجرای همه ما از همین کنکور شروع شد. شاید بدشانس‌ترین داوطلبان کنکور آن‌هایی‌اند که درست سال کنکور دچار سانحه می‌شوند با اینکه بسیار درس‌خوان بودند، اما یک سال از این ماراتون عقب می‌افتند. دسته دوم آن‌هایی‌اند که خیلی زیاد درس‌ خوانند و چند ماه مانده به کنکور عزیزشان را از دست می‌دهند و محوظات درسی که هیچ، به مدت مدیدی انگیزه‌شان را از دست می‌دهند.

دسته دیگر داوطلبانی هستند که به شدت در طول تحصیل زبان‌زد بودند و خانواده هر جا که می‌نشست از معدل بالای فرزند خود می‌گفت. غافل از اینکه دانش‌آموز درس‌خوانِ بیچاره، اصلا در تست زدن مهارت ندارد و رتبه چند رقمی‌اش را نه تنها پیش خاندان بلکه برای شارژ کردن سیم کارت هم نمی‌شود استفاده کرد.

پسر ۱۹ ساله‌ای که روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد ۹۹ بعد از کنکور سراسری ریاضی، خودش را از پشت بام ساختمان چهارطبقه پرت کرد و جانش را از دست داد، همه‌جا نوشته و می‌گویند ظاهرا از نتیجه آزمونی که داده راضی نبود و با وجود معدل بالایش در دوران دبیرستان، دست به نفس‌کُشی زده اما؛ چه کسی می‌داند که بر او چه گذشته است؟ می‌گویند ساعت ۱۸ یعنی حداقل ۶ ساعت بعد از کنکور این تصیم را عملی کرده است، ولی از کجا معلوم؟ شاید نگران بازخورد اطرافیان و سرزنش‌ها از نتایج کنکور بود! شاید می‌دانست اگر قبول نشود همه می‌گویند تو یک سال نه مهمانی رفتی و نه با ما ارتباط داشتی، این بود آن همه  ادعا؟

هیچ یک نمیدانیم اصل ماجرا چه بود و در دل پسر ۱۹ ساله درس خوانمان چه می‌گذشت. هر چه بود، قطعا قابل قضاوت نیست چرا که تنها خودش می‌داند سال‌ها چه بر او گذشته و چه چیزی انقدر به او فشار آورده که شانس زندگی و بقا  را از خود بگیرد.

دانش اموز درس خوان

یک دسته دیگر آن فرزند ناخلف خانواده ‌است که بخاطر وجنات درس‌خوانش، از بچگی گفتند بی برو برگشت دکتر می‌شوی غافل از آنکه آرزویش آشپز شدن یا عکاسی و حتی نقاشی بود. رشته‌هایی که برخی والدین از آن‌ها درمورد فرزندانشان با خجالت یاد می‌کنند.

به تعداد همه خوانندگان این خبر، دسته‌بندی و دلیل وجود دارد که الا و بلا این کنکور دردسرساز نه تنها من را از بغل دستی درس خوانم، درست و حسابی تمییز نمی‌دهد بلکه هزاران کیلومتر مرا از هدفم دور می‌کند و حداقل برای چند سال مرا  از وقت گذاشتن روی حرفه مورد نظرم دور می‌کند.

در راستای این انتقادات هر سال می‌شنویم که قرار است این آزمون را حذف کنند. خیلی‌ها هم درس خواندن را شل می‌کنند دریغ از اینکه خبری از حذف کنکور نیست. یا شایعه است یا یک حرف بی‌دنباله که در مجلس یا گوشه کناری پرت شده است و کسی از روی زمین آن را  بر نمی‌دارد.


بیشتر بخوانید


نذر صندلی دانشگاه‌ها؛ دانه‌ای ایکس‌میلیون

درب دانشگاه‌های پولی به روی همه باز است و به تعداد مو‌های سرتان، رشته دانشگاهی نذری می‌کنند. ولی سوالی مطرح است که تا کی و کجا قرار است هزاران داوطلب به تحصیل را در رشته‌های گا‌ها پرت یا حتی بدون بازار کار تزریق کنیم و فقط یک سری افراد در دریایی از این جماعت با تلاش خود به رشته و حتی شغل مورد علاقه خود دست یابند.

پوریا پژوهان‌فر روانشناس و مشاوره تحصیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه آسیبی که به دانش‌آموزان در این نظام آموزشی  وارد می‌شود از خود نظام سرچشمه نمی‌گیرد، اظهار کرد: این پیامد‌ها از تصمیم‌هایی است که از سمت مسئولان مربوط به نظام آموزشی نشأت می‌گیرد. حدود ۱۳ سال پیش که خود من دانش‌آموز بودم، رشته ریاضی بورس شده بود و چند نفری که علاقه‌مند به تجربی بودند باید مدرسه‌شان را عوض می‌کردند، چون ریاست مدرسه قصد داشت روی بچه‌های ریاضی سرمایه‌گذاری کند.

او ادامه داد: ده سال پیش، یک سال پشت کنکور ماندم که مهندسی برق قبول شوم، اما این‌سال‌ها شاهدیم که این رشته مانند سایر رشته‌ها بدون کنکور شده است. چند سال پیش هم شاهد مواردی بودیم که حتی با رتبه ۸۸ هزار وارد رشته‌های خوب تجربی در دانشگاه آزاد می‌شدند. دلیل این همه توازن نداشتن بین رتبه ها و رشته‌ها سیاست‌گذاری‌های پولی و مالی‌ای است که در این آزمون سرنوشت‌ساز اعمال شده است.

به هر رشته‌ای پول تزریق شود، پشت سر آن رشته صف می‌کشند

این روانشناس و مشاور تحصیلی بیان کرد: اگر شما به هر رشته‌ای پول تزریق کنید، پشت سر آن رشته صف کشیده می‌شود. الان با توجه به طرح تحول نظام سلامت که شرایط بهتری برای قشر درمانی بوجود آوردند و تسهیلاتی به آن‌ها داده شده است، اغلب دانش‌آموزان و داوطلبان را راغب به ورود در این حوزه کرده است. استخدام و پرستیژ اجتماعی این رشته افراد بیشتری را به سمت خودش کشاند.

رشته پزشکی

او افزود: در دوسال اخیر حقوق دانشجو معلم‌ها  در رشته‌های فرهنگیان از پونصد هزار تومن یا کمتر، به تقریبا دو‌میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این باعث شد در رشته انسانی نسبت به پارسال، ۷۰ هزار نفر داوطلب اضافه شوند. این نشان‌دهنده آن است که اگر در سیستمی پول تزریق شود، خود به خود عده‌ای جذب می‌شوند. توزیع عادلانه ثروت در رشته‌های مختلف باعث میشود که به طور خودکار نظام آموزشی استاندارد‌های لازم را کسب کند.

او ادامه داد: به طور مثال، وقتی خانواده‌ای به هنرمند بودن فرزندش پی ببرد میتواند بدون نگرانی از کسب درآمد او در آینده و بدون دخالت در انتخاب رشته‌ای که واقعا آن دانش‌آموز داخلش توانمند است، او را حمایت کند و مدام برای پرستیژ اجتماعی از او تحصیل در رشته‌ای مثل پزشکی را نخواهد. یکی از انتقادات وارد به سیستم آموزشی، کنکور است که البته به خودی خود مشکل ندارد. وقتی می‌گوییم مشکل منظور این است که قبل از شرکت در کنکور تضمینی در پیدا کردن کار نیست. وقتی ذهن یک داوطلب و حتی خانواده او معطوف به آینده باشد که خرج و مخارج خود را چگونه تأمین کند، قطعا سو گیری به سمت یک رشته  پر درآمد بیشتر می‌شود و بازماندگان از آن‌هم به تبع افزایش می‌یابند.


بیشتر بخوانید


از ماهی، انتظار بالا رفتن از درخت را نداشته باشید!

پژوهان‌فر با بیان اینکه کشور دارد به سمتی می‌رود که برای پذیرش هر فردی در هر نوع شغلی، به مهارت او نگاه می‌کنند و این در حالی است که برخی در رشته‌ای که مهارت دارند تحصیل نکردند و مدرک‌شان چیز دیگری است،گفت: حقیقتا هیچ نظام آموزشی‌ای کامل نیست. ولی نگاه کنید که ما در نظام فعلی، به طور مثال از یک ماهی که در شنا کردن ماهر است توقع داریم برای سنجش توانایی‌اش از درخت بالا رود. کسی که بسیار می‌تواند در مدیریت خود را بروز دهد و شکوفا شود، در رشته تجربی تحصیل می‌کند. رشته‌های مثل تاریخ ادبیات و یا جامعه شناسی، آمار و کاربردها، فیزیک و محیط زیست که بسیار لازمه‌ی یک جامعه هستند این روز‌ها به رشته‌هایی مبدل شدند که کنکوری‌ها از روی اجبار و نه از علاقه وارد برگه انتخاب رشته می‌کنند و اگر قبول شوند برای بستن دهان دیگران و گرفتن مدرک، به تحصیل در آن ادامه می‌دهند و سال‌ها عمر خود را برای چیزی که نه در آن مهارت و دغدغه‌ای دارند و نه آن را می‌فهمند وقت صرف می‌کنند.

او تاکید کرد: نظام آموزشی ما به جای اینکه بیاید خلاقیت و نوع تفکر را رشد دهد، یک قالب را رشد می‌دهد که ماهیت اجتماعی خوب را به همراه دارد و وقتی فردی به طور مثال با مدرک پزشکی به خاستگاری رود، ظاهرا باخیال راحت‌تری این‌اقدام را انجام می‌دهد. این مشکل نظام آموزشی نیست بلکه مشکل نگاه جامعه است. اینکه با یک آزمون همه را می‌سنجیم منجر به این می‌شود، همه علایق خود را به اجبار عوض کنند و حتی اگر از خون بترسند، به رشته تجربی می‌روند با امید به اینکه برایشان طبیعی می‌شود!

دانشجوی پزشکی

خلاقیت‌ها از مرگ تدریجی را نجات دهید

او افزود: تنها راهکار تولید خلاقیت است. باید راه را باز کنند تا هر فرد با هر نوع توانایی‌اش، بتواند از جان مایه بگذارد و تولید درآمد کند. نه اینکه جایی باشد که متعلق به آن نیست و هر روز را با ناراحتی و برحسب عادت از خواب بیدار شود.

این روانشناس ادامه داد: آن کسی که مشکل مالی ندارد، به راحتی برای تفریح، درس‌خواندن، کسب تجربه و هر کاری می‌تواند به خارج از کشور سفر کند و در حقیقت نظام آموزشی ایران برایش فرقی ندارد، چون کنکور برایش سد نیست، اما آن دانش‌آموزی که تمام تلاشش را می‌کند تا غول کنکور را پشت سر گذارد، اگر موفق نشود دست به هر کاری می‌زند. چون دیگر راهی برای خود متصور نمی‌شود و نمی‌داند چگونه امرار معاش کند. کاش سیاستی به کار گرفته شود که افراد را با بررسی تیپ شخصیتی مخصوص به خود وارد عرصه کار و زندگی کنیم. چنانچه همه تیپ‌های شخصیتی در یک جامعه مفیدند و زمانی مفیدتر واقع می‌شوند که در جای درست خود قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید


بهروز هرمزی کارشناس آموزشی در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اخبار حذف کنکور، اظهار کرد: مدت زیادیه که مسئولین در رده‌های مختلف اعلام می‌کنند که قصد برچیدن کنکور از دایره نظام آموزشی را دارند یا حداقل می‌خواهند نقش آن ‌را در میزان پذیرش افراد در دانشگاه کم‌رنگ کنند. اما متاسفانه راه مناسبی را برای این‌کار در نظر نگرفتند. بیش از ۲۰ سال است که تنها صحبت‌هایی در این زمینه شنیده‌ایم و شیوه، همان شیوه قدیمی مانده است.

اعتبار کنکور باید کم شود؛ انرژی و اهداف دانش‌آموزان را روی این آزمون معطوف نکنید!

او افزود: تنها راه رسیدن به چنین هدفی، پیوسته کردن آموزش به شکل آموزش‌های مستمر در جهت چگونه ارزیابی کردن آموزش است. یکی از بهترین‌روش‌ها کم‌ارزش کردن یک امتحان به تنهایی است؛ حال آزمون نهایی باشد یا آزمون کنکور. بهترین شکل این است که اعتبار دروس را در سال‌های مختلف تقسیم بندی کنیم و با برگزاری آزمون‌های قابل اتکا و معتبر بتوانیم نمره شایسته هرکس را در هر مقطع تحصیلی به دانش‌آموزان اختصاص دهید. به طور مثال نمره امتحان خرداد در مقاطعی مثل یازدهم و دوازدهم را به طور هماهنگ در تمام دروس برگزار کنیم و در پایان ترم همین مقاطع نیز چنین اتفاقی بیافتد.

امتحانات نهایی

او با بیان اینکه چه دلایلی برای رد این پیشنهاد گفته می‌شودو با آن مخالفت می‌کنند، مطرح کرد: دلیل‌شان بار مالی‌ای است که به وزارت آموزش و پرورش وارد می‌شود این در حالی است که اگر شما این بار مالی را نسبت به هزینه‌هایی که در مدارس انجام می‌شود و شاید بازخورد خوبی نسبت به آن نداشته باشیم، قیاس کنید و در جهت خرج بهتر این دارایی اقدام نمایید، موضوع حل می‌شود.

مسیری که دانش‌آموزان را کمتر مورد زیان قرار می‌دهد

او تاکید کرد: راه حل تقسیم اعتبار آزمون کنکور در دو سال پایانی دبیرستان به این شیوه است که به هر ترم مدرسه از مقطع یازدهم، ۲۰ درصد اعتبار دهیم. یعنی ترم اول پایه یازدهم ۲۰ درصد/ ترم دوم پایه یازدهم ۲۰ درصد/ ترم اول پایه  دوازدهم ۲۰ درصد و ترم دوم پایه  دوازدهم ۲۰ درصد و همچنین کل آزمون کنکور ۲۰ درصد در سرنوشت دانش‌آزمون تاثیر گذارد. این روش موجب می‌شود انگیزه‌های مختلف مانند لو رفتن سوالات، اقدام به خرید و فروش سوالات و یا هرگونه کار نامتعارفی در این خصوص جلویش گرفته شود.

او در خصوص چگونگی تأمین مالی این اقدام در پایان گفت: به راحتی می‌توان از پتانسیل خود دانش‌آموزان و والدین و حتی مدرسه استفاده کرد و با کمترین هزینه این اقدامات را به ثمر رساند. عدالت آموزشی با این روش از چیزی که در حال حاضر وجود دارد، کیلومتر‌ها فاصله دارد و به تحققش نزدیک‌تر است.


بیشتربخوانید


به نظر شما نظام آموزشی ما به خصوص در مبحث پرحاشیه کنکور، چقدر جای تامل و تغییر دارد؟ تجربه و پیشنهاد شما خود را در قسمت نظرات این گزارش درج کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکترای مهندسی کامپیوتر شریف
۱۴:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
من خودم دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف دارم. ولی الان یک ساله بیکارم. حتی پول خورد و خوراک رو به زور و با کلی بدبختی درمیارم. از دانشگاه چیزی در نمیاد. وقتتونو تلف نکنید برای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
از این زندگی متنفرم، از اینکه باید این همه تلاش کنی، ۱۲ سال درس بخونی و آخرش همچی به ۴ ساعت بنده. این روز هایی که مونده به اعلام نتایج کنکور حالم خیلی بده چون میدونم کنکور رو افتضاح دادم، میدونم بعدش باید جواب خانواده و حرف اقوام و صد پشت غریبه رو بدم. منی که ۱۲ سال نمره برتر مدرسه بودم و توی آزمون ها درصد خیلی خوبی میزدم.
خیلی دلم میخواد بمیرم و راحت بشم.
چرا این مملکت این بلا رو سر جوان و نوجوان‌هاش میاره؟
مگه ما آینده کشور نیستیم؟
چرا باید از الان افسرده باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام من یه دانش آموز نهمی هستم و امسال انتخاب رشته دارم...امتحانامو تقریبا دادم فقط زبان و عربی و دفاعی مونده...معدل هفتم و هشتم ۲۰ شدم امسال هم سوالا راحتن...وسطای سال برای تیزهوشان تست کار میکردم و تشریحی نمیخوندم...به خاطر همین همه درسا رو مفهومی میخوندم..‌تازه برام شیرین تر هم بود...اما امسال که حضوری شد مجبور شدم همه درسا رو تشریحی بخونم...با اینکه برام سخت و وقت گیر بود خوندم...سر هر جلسه امتحان که میرفتم زود مینوشتم تموم میکردم ولی اجازه تحویل برگه و خروج رو نمیدادن و باید میشستیم...خدا شاهده به جون مامانم سر آزمون ریاضی و علوم مراقب برگمو میگرفت به دختر معاون که همکلاسیم بود میگفت رو نویسی کنه...خیلی عصبی میشدم ولی هیچ کاری نمیتونستم کنم چون معاون و مدیر و مراقب از قبل هماهنگ کرده بودن...منی که تو این ۹ سال بدون استرس راحت درس میخوندم و نمره میگرفتم امسال برام عذاب شده ....خیلی استرس دارم...انقدر فشار رومه که نمیتونم تست بزنم...الان هم که دارم تایپ میکنم اشک از چشام میریزه...مامان بابام همش به فکر خودشون هستن و میخوان برن مسافرت اصلا آزمون تیزهوشان و آینده من براشون مهم نیست...چند بار هم به فکر خودکشی افتادم ولی دیدم عرضشو ندارم‌..‌.توروخدا تموم کنید این بازی مزخرفو دیگه حتی حس میکنم ضریب هوشیم از این همه فشار و استرس اومده پایین...دیگه اون دختر سابق نیستم...کاش میشد همه تو مدارس عادی درس بخونن...نه تیزهوشانی وجود داشت و نه غیر انتفاعی/S
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
خدا شفات بده ملت نان ندارند بخورند تو فکر ضریب هوشیت هستی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به جای یک مرتبه، چند مرتبه کنکور برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۴:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام خواهشا کنکور نظا م قدیم حذف نشود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
من فوق العاده درس خون اونم مفهومی بودم، کنار درس ورزش میکردم، هنرو هم دوست داشتم، حتی از اول دبیرستان خودم برنامه نویسی اندروید یاد گرفتم، موقعی که هیچکس دنبالش نبود... خلاصه آینده عالی برای خودم تصور میکردم با این که واقعا فقیر بودم...
درست سال کنکور به شدت افسرده شدم، ربطی به کنکور هم نداشت. نتیجش به راحتی شد ۶ سال پس رفت کامل...
رشته‌ای که علاقه نداشتم توی دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم مشورت هم کردم و گفتن ثبت نام کن و کنارش دوباره کنکور بده. سر کار رفتم که شهریه بدم هم از دانشگاه دور شدم هم از کنکور...
بعد از لیسانس، ارشد روزانه شهر خودم رشته مورد علاقم قبول شدم اما چون هیچ بنیه علمی نداشتم نتونستم بخونم و انصراف دادم و دو ماه دیگه برای دو سال باید برم سربازی...
حق من این نبود
نه خودمو میبخشم نه کسانی که توی این سرنوشتم دست داشتن
کاملا ناامید و افسرده‌ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهت این بود که رشته ات را الکی انتخاب کردی و اینکه کنار درس رفتی سرکار هر کسی میره سرکار کلا از درس میافته چون کار تمام وقتت را میگیره و خب اولویت هم همین کاره بعدش که درسو نفهمی دیگه تا آخر عمرت تحت فشاری که درسو بلد نیستی و یه فارغ التحصیل ضعیف هستی! متاسفانه شما باید دوباره از صفر برای چیزی که دوست داری شروع بکنی بهترین راه اینه که کنار کارت باید چند برابر زحمت بکشی و کلاس بری برای رشته مورد علاقه ات و یادش بگیری بعد کارت را در راستای رشتت انتخاب بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
من هم مثل شمام با این تفاوت که هر روز آرزوی مرگ می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
نا امید نباش به خدا توکل کن دوباره برای کنکور ثبت نام کن
اگرثبت نام نکنی چند سال بعد پشیمان می شوی
اگر بخواهی به گذشته فکر کنی افسرده می شوی
به گذشته فکر نکن وفقط به اینده فکر کن وبرای رسیدن به هدفت تلاش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر عزیزان پشت کنکوری ها، تنها راه موفقیت شماها حذف انواع سهمیه ها می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام. مگرقراراست هرکس که دنبال حقش است خودکشی کند؟ پس چرا امام حسین(ع) این کارزشت را مرتکب نشد؟ بهتراست درتربیت فرزندانمان دقت بیشتری کنیم، چون زمانه پرازسختی هایی است که کنکور در مقابل آن ها ناچیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
دنبال حقش نبود چون اگه بود خود کشی نمی کرد فقط خودش و سرنوشتی را که قرار بود دیگران برایش تعیین کنند را پایان داد و به هیچ کسی هم آسیبی وارد نکرده که کسی طلب کار باشه.
Germany
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
خواهشا فقظ از یازدهم نباشه اگر از من میپرسیدید میگفتم از زمانیکه مدرسه شروع میکنیم، اون موقع اگر از اول پول این امتحانات رو بگیرید، خانواده ها هم عادت میکنند ولی هر چقدر میتوانید پایین بیاورید. مقطع دهم یا نهم. اون موقع حق افراد درس خون ظایع نمیشه.
میدونم عملیش نمیکنند به این زودسا ولی بازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
عجب کارشناسی دارین شما
اونطوری که سوالا بدتر لو میره

بهتر نیست مدارس همون سال های پنجم تا دوازدهم آزمون های تیپ شخصیتی و مهارت آموزی و مهارت سنجی بذارند
توی 4سال آخر مدرسه با بررسی نمره و دیدگاه دانش آموز قشنگ مشخص میشه دانش آموز استعداد و علاقه به چه شغلی و هنری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چرا نگفتید که این پسران بی چاره اگر قبول نشوند باید به سربازی اجباری مسخره بروند و دو سال از عمرشان را مثل 12 سال تحصیل بی حاصل به هدر دهند؟؟؟ اینها افکاریست که فکر خود کشی را به تعجیل می اندازد نه خود کنکور و ترس از فامیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
لطفا تاثیر مثبت معدل را برای همه داوطلب ها در نظر بگیرید و اعمال کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
کنکور حذف شدنی نیست ! ولی باید در چند مرحله انجام بگیره و سپس میانگین گرفته بشه و یا اگر پنج مرحله آزمون بود بالاترین نمره کسب شده در یکی از آزمون ها رو لحاظ کنن و بحث زمان هم هست زمان کافی هم به داوطلبین بدهند باید کارهای مختلفی انجام داد تا استرس از کنکور به طور کامل حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
شما را به خدا پیگیر وضعیت خدمت سربازی کنکوری‌ها باشیدکه در این مدت کم فاصله کنکور با اعلام نتایج آزمون چه ضرورتی وکار مثبتی برای نظام وظیفه دارد که اعلام کردند اگر دنبال خدمت سربازی نروند غیبت خورده و در صورت قبولی در دانشگاه حق ثبت نام ندارند دو یا سه ماه خدمت رفتن کسانی که یکسال ویا دوسال خانه نشینی واقعا که چرا از مسئولین کسی به فکر مردم نیست کنکور را عقب انداختن چرا تاریخ اعزام خدمت سربازی را تمدید نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
خدایا تو قضاوت کن
۰۰:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
به شخصه تا زنده ام از سازمان و سنجش و بقیه ارگان های دخیل نمیگزرم!!! من بچه درسخوان و پرتلاشی بودم فرقم با بقیه دوستام یا نداشتن مهارت تست زنی بود اونم هر تست مثلا تو زیر 2 دقیقه!! یا نداشتن سهمیه بود که ازمن ضعیف تر هاش شدن رتبه سه رقمی!!یا نداشتن خانواده پولادار که من بیچاره رو از ترس نداری مجبور به پشت کنکوری شدن کردن و پولداراش با مدرک دانشگاه آزاد الان سر کارن...!!!
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۲۳:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
یادمه بچه که بوديم می گفتيم مثلا در آينده دوست داريم دکتر بشىيم يک مدت که گذشت. آرزو می کرديم خلبان بشيم کمی بزرگتر که شديم ارزو می کرديم وکيل بشيم آخرشم بعد از تمام شدن درس هيچی که نميشديم هيچی ففط ميشديم الا ف وبيکارالبته بدون اينکه پدرومادرمان ر اين مدت هزينه ای کنند ولی فرق قديم با الان اينه که هزينه هنگفت می کنی بعد از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه تازه ميشوی. الاف و بيکار که ديگه عمر. ت به فنا رفته حتی نميشه شغل پدرت را ادامه بدهی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
من از بچگی دوست داشتم وکیل شوم اما کنکور97 روانشناسی قبول شدم
سال 1400ارشد روانشناسی شرکت میکنم
خواب می بینم ارشد قبول نشدم واقعا کنکور باعث استرس است
Iran (Islamic Republic of)
shahrooz
۲۳:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور قاتلیست که آشکارا میکشد استعداد های این سرزمین را....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور تجربی بیشترین تعداد شرکت کننده رو داره و کمترین قبولی رو هم داره چون مافیا اجازه نمیدن به قدر کافی پزشک و دندان پزشک و پرستار فارغ التحصیل داشته باشیم چون بازار کار مولتی میلیاردر های حوضه سلامت کم میشه در نتیجه کارانه شون کم میشه.
والله اگه کنکور تجربی درست بشه به قدر کافی قبولی در این کنکور داشته باشیم کلی از مشکلات مملکت حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مافیای آموزش
همون کسایی که موسسات آموزشی کنکور رو اداره میکنن با پولشون تمام مسئولین رو میخرن تا کنکور پا برجا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
دوصد گفته چو نیم کردار نیست . عزیزان چرا اصل را ول کردید وبه مسائل فرعی ورود میکنید . بهترین راه حل کنکور پزشکی افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه هاست تا نیاز به اینگونه طراحی سوال های سخت درکنکور نباشد. اگر ظرفیت دانشگاه ها به تعداد داوطلبین نزدیک شود همه حساسیت ها خودبخود ازبین رفته درجامعه تعادل برقرار میشود . قانون عرضه وتقاضا دراین مورد کاملا صدق میکند. ولی حیف که سیستم قیف و مافیای کنکور اجازه این تعادل را نداده اند و مسئولین هم هیچگاه به فکر آن نبوده اند. باید جامعه و خانواده ها هرچه زودتر مطالبات خود را دراین زمینه بطور جدی مطرح کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۰:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با جان مردم بازی بشه درسته!؟همانطور که می دانیم تعیین میزان پزشک و پرستار مورد نیاز یا معلم مورد نیاز برای یک کشور تابع قوانینی است که در کل دنیا به صورت یک فرایند جامع و هدفمند اجرا می شود. تخطی از آن به صورتی که شما گفتید می تواند منجر به پذیرش هزاران نفر افرادی شود که بسیاری از ایشان فاقد توانایی های هوشی، ذهنی و .... برای حرفه ای بسیار خطیر باشند و بدتر از آن ورود چنین افرادی به داخل جامعه تحت عنوان پزشک و یا... که صدمات واره به بدنه ی اجتماع را می توانند صدها برابر نمایند.ما برای کارصنعتی در یک منطقه از آمایش سرزمینی سخن به میان می آوریم.حالا چطور ممکن است بی زابطه با افزایش بی قاعده ی تعداد دانش جو، در رشته های با مخاطره، بی مهابا ،جامعه ی خود را با چالش های گاه غیر منتظره رو برو کنیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
جناب عبدالله ..جرا فکر میکنید هرکسی کنکور پزشکی قبول نشده کم هوش وهرکسی الان مزشک شده ویا پزشکی میخونه باهوشه ؟؟؟چه استعدادهای خوبی که فرسوده شدند وکنکور رشته دلخواهشون قبول نشدند وچه افراد با استعداد متو سط پزشکی وداروسازی ودندان پزشکی قبول شدند درحالی که اگه سهمیه ها نبود سرنوشت خیلی ها متفاوت میشد .لطفا از مسوولین گروه پزشکی دانشگاه ها بخواهید در خروجی های گروه پزشکی دقت بیشتری داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۲:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ده سال دیگه که جمعیت ایران شروع به پیر شدن کرد اونوقت قدر این نیروی انسانی رو که دارین از زیر تیغ کنکور رد میکنید میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
منم امسال خودکشی کردم ولی زنده موندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
برا پسرا واقعا سربازی و معافیت خیلی خیل اذیت کنندس نمی دونم کی قراره دیگه رفع شه آخه این محدودیت فقط و فقط به کسایی میخوان درس بخونن لطمه می زنه اونی که نخواد بره سر بازی نمی ره اینو بفهمید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این سهمیه هیءت علمی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این چیزایی که گفتید فقط واسه دانشگاه قبول شدن نیست واسه استخدام شدن و اشتغال هم همین است، به خدا قسم همش از رو سهمیه، پارتی، آشنایی و دیدن دمه کله گنده هاست درصد خیلی ناچیزی واقعا خودشون قبول میشن اونم معلوم نیست تو مصاحبه چی بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
از کنکور متنفرم با معدل 18.5 دیپلم نتونستم تو یه دانشگاه معتبر قبول شوم
Canada
محمد
۰۶:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چون کلی آدم با معدل بالاتر از شما در دانشگاه های معتبر قبول شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
گفتید دانشگاه معتبر!؟ چرا نگفتید رشته ی مورد علاقه؟ این نشان می دهد شما حتی به دنبال علایق و استعداد خدادای تان هم نیستید بلکه دنبال اسم و رسمی هستید که دیگران به شما تلقین نموده اند. دانشجوی حقیقی آن فردی است که می تواند یک جای بی اسم و رسم یا به قول شما کم اعتبار را ، با نمایش خلاقیت های خود، معتب و اسم و رسم دار نماید. متاسفم برای جامعه ای که حلاقیت جوانان آن ، شده است ثبت نام در یک دانشگاه معتبر.حالا این اعتبار در انگلیس باشد یا آمریکا یا ایران!
کمت کسی به فکر اعتبار دادن به رشته ی مورد علاقه ی خود در دانشگاه های ایران پیدا می شود چون مرغ همسایه غازه!!@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سهمیه نداشتی به همین دلیل قبول نشدی
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۱:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور باید حذف بشه و طریقه ورود به دانشگاه ها باید مثل کشور های آمریکا و کانادا و برخی کشور های اروپایی بشه.
#حذف_کنکور_سراسری
Iran (Islamic Republic of)
nil
۲۰:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اقا ببینید بقیه کشورا که اینقدر پیشرفت کردن چطور کار گزینشو انجام میدن،مگه همشون کنکور دارن،اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید،گزینش باید بر اساس استعداد باشه،کنکور یک مسئله ی واقعا بی عدالتی هستش که فقط جونارو در اولین قدم زندگی سرخورده میکنه،کسایی دارن برای کنکور تصمیم میگریرن که خودشون یا کنکور ندادن یا ۴۰،۵۰ سال پیش کنکور دادن،که زمین تا اسمون فرق داره با الان،کسی که الان کنکور بده میفهمه که چقدر بی عداتی توشه،فقط یه عده خاص در ازای تباه کردن پتانسیل جون دارن پولای کلون در میارن،به خدا که دوست من به خاطر همین کنکور مریضی روانی گرفت با اینکه بچه ی با استعدادی بود و هنوز که هنوزه این مریضیو تا ۷ هشت سال بعد کنکور با خودش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
دوست من سه بار کنکور داد
تقصیر خودشه خودکشی کرده، خب مگه مجبوره که رتبشو بگه، اصلا خراب کرده باشه، به چه کسی ربط داره؟؟؟ مگه دایی و عمو خرجیشو میدادن؟ به اونا چه ربطی داره
ذهنمون رو باز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ما که امسال کنکورمون رو دادیم ولی با پیشنهاد پخش اعتبار آزمون موافقم هزینه اش هم از مدرسه و اولیا میتونه تامین بشه هفت هشت ملیون پول کتاب تستی و ده بیست ملیون پول کلاس کنکور و ... بدی بهتره یا پول تغییر شیوه ی گزینش؟؟
Germany
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
یکی دانشجو ها به خاطره این که رشته ای می خواست نتوانست بره تو خوابگاه خودکشی کرد با طناب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کلا این کنکور بخاطر ضعف آموزش کشور ماست.اگه از همون ابتدا مهارت سنجی و مهارت پروری باشه که هزینه زیادی میخواد و در کشور ما چون آموزش در اولویت نیست باید شاهد همچنین رفتار ها و حرکات باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چرا درد دل های ما بدبختها را پخش نمی کنید.
دانشگاه آزاد پزشکی میخاد برای امتحان علوم پایه بچه های ما رو مریض کنند.
هیچ کس نیست به ما کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سوالات کنکور امسال در رشته تجربی کاملا غیر استاندارد طراحی شده بود هدفی جز تخریب روان داوطلبان نداشت .از سطح امتحان ریاضی اطلاعی ندارم ولی درس شیمی در آن همانند رشته تجربی بسیار غیر استاندارد بود . مسئول این فشارهای روانی که به داوطلبان و خانواده های آنان وارد می شود احیانا منجر به حوادث ناگواری می شود.جز مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم کس دیگری نیست از نمایندگان محترم مجلس در خواست می کنیم کمیته ای تخصصی از اساتید سنجش ارزشیابی را برای تحقیق در این موضوع تشکیل داده نتایج آن را به صورت شفاف به مردم ارائه دهند وبا مسببین احتمالی این حوادث ناگوار برخورد قانونی گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
کارشناسی سنجش و اندازه گیری بایستی در مورد روایی و پایایی سوالات کنکور به صورت تخصصی نظر بدهد. سختی آزمون تجربی ، ....! خیل مشتاقات پزشکی!!!! اندکی هم تامل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من‌ یک انتقاد داشتم نمیدونم بزارین یا نه
من‌ سال دیگ کنکور میدم و خيلي تلاش می‌کنم ولی چیزی که‌ باعث شده اين کامنت را بزارم اینکه چرا فرزندان آقازاده ها باید سهمیه داشته باشن؟ لطفا اين سهمیه هارا بردارین بخدا حق ما اینجوری پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من‌ یک انتقاد داشتم نمیدونم بزارین یا نه
من‌ سال دیگ کنکور میدم و خيلي تلاش می‌کنم ولی چیزی که‌ باعث شده اين کامنت را بزارم اینکه چرا فرزندان آقازاده ها باید سهمیه داشته باشن؟ لطفا اين سهمیه هارا بردارین بخدا حق ما اینجوری پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
همه تصمیم گیری ها غلط است.
الان میخواهند از دانشجویان پزشکی امتحان علوم پایه بگیرند که دانشجوها مجبورند سوار هواپیما شدند و در معرض کرونا قرار بگیرند.
اگر بچه هایمان دچار مشکلی شوتد، نمی بخشبمشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آقا ما دهه 60 تی ها رو که نابد کردین به این بچه ها رحم کنین یه نظام آموزشی درستو حسابی بیارین خب
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چیزی که ناعادلانه است نفس کنکور نیست بلکه سهمیه هاست وقتی کسی که پدرش تنها شش ماه حضور در جبهه داره ازکلی امکانات و امتیازات استفاده میکنه چرا باید اینهمه امتیاز هم درکنکور داشته باشه من چه گناهی کردم پدرمن ان زمان یک بچه دبیرستانی بوده و جبهه نرفته یعنی چون به سنش نمیخورده و جبهه نرفته حق ی دراین مملکت ندارد و اینکه دولت بیشتر صندلی دانشگاههای دولتی را تبدیل کرده به پردیس و بین الملل و ....و هرکی پدرش پولدار باشه اصلا نگران نیست و نیازی نیست درس بخواند به راحتی میرود غیرانتفاعی و بین الملل و...تازه اگر پدرجانش اورا به مجارستان نفرستد
تبعیض و بی عدالتی در ازمون کنکور نیست اتفاقا اگر درست انجام شود عین عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
کاملا درسته اگر کسی کاری رو برای کشورش انجام می ده ، درست نیست که این کار رو برای منافعش انجام بده ،حتی اگر چیزی هم بهش تعلق گرفت،هیچ منطقی وجود نداره که به خانواد اش هم داده بشه که فقط دانشگاه ها پر بشه از ادم هایی که بدون استعداد هستند و فقط یه تبلیغ شمارمی روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اگر درست نگاه بکنیم ریشه مشکلات کنکور تبعیض بین رشته های تحصیلی در میزان درآمد هست؛ با تحول در نظام سلامت و متعادل سازی حقوق پزشکان و دیگر اقشار با درآمدهای هنگفت بادآورده مثل دیگر کشورها میشه کنکور رو حذف کرد؛ اصلا اگر حذف هم نشود دیگه مثل امروز رقابت آنچنان شدید نخواهد بود؛ در حالی که پزشکان با حذف کردن رشته های تحصیلی متحل کننده نظام سلامت و عدم استخدام آنها خواهان ادامه این روند عجیب و غریبند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
عمر و پولتون هدر ندید بجای ۴ سال وقت هدر دادن تو دانشگاه بشینید زبان بخونید و یه مهارت یاد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
تو منطقه ما که اگه براساس نمره باشه الکی به همه نمره میدن.مخصوصا اگه دختر به معلم یا کارمن اداره باشی
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۷:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مطالب همه درست عالی بود اما کجاست گوش شنوا؟کنکور یک بلیه وبد بختی بزرگ پیش پای بهترین هاست که با آن نابود می شوند موضوعی که هیچ اهمیتی در نگاه کسانی که آنرا شناخته اند نه تنها ندارد بلکه منفور هم هست ودر نظر ونگاه عده ای این همه اهمیت وتوجه دارد ارزش جوانان عزیز اهم دختر پسر هزاران بار ارزشمند تر از کنکور وبا ارزشتر از وجود کسانی که از این روش به نان ونام می رسند خدا نیامرزد همه این خائنان که باید روزی پاسخگوی خیانت ونسل نابودی خود باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این به خاطر اختلاف فاحش درامدی هست چرا یک پزشک باید 30 برابر یک معلم که در روستا در مدارس ابتدایی با مدرک دکتری تخصصی درس می دهد حقوق بگیرد. خواهشا اختلاف درآمد بین مشاغل در خارج را ببینید.
لاوی پزشکان و وزارت بهداشت باید از بین برود و ظرفیت پذیرش زیاد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اگه دکترهای ما هم حقوق بگیر بودن....عادلانه تر بود....مگه خلاق باشن....ما هم دکترهایمان مثل المان و.....باید حقوق بگیرن...نه اینکه درامد میلیاردی داشته باشن....وخدمات پزشکی مساوی برای همگان موجود باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور خیلی هم خوبه ولی مافیاهایی از کنکور سو استفاده میکنن باید خذف بشن. اگه کنکور حذف بشه قول بهتون میدم آقازاده ها ژن خوب ها اجازه نمیدن طبقه متوسط و پائین آب بخورن.بی قانونی کارمندای آموزش پرورش و معلمها رو نمیشه جمع کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور در کشور ما به یک تجارت تمام عیار تبدیل شده است .راز موفقیت تاجران کنکور هم ایجاد اضطراب و دلهره در دانش آموزان وجوانان این مملکت است . در هیچ کشور پیشرفته ای تلویزیون که رسانه ملی است کلاس کنکور تبلیغ نمی کنند.
فرزندانمان در بحث کنکور قربانی وسوسه های تجاری بعضی از افراد شده اند.ای کاش تصمیم گیرندگان اصلی تغییر نظام آموزشی از اساتید دانشگاهی و متخصصین واقعی انتخاب شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
:'( دارم دیوونه میشم به خدا!! روز و شب نگرانم که نکنه سال دیگه هم داستان سوالات کنکور همین باشه! خیلی میترسم، نمیخوام هدفم ازم دور باشه ولی هرچی تلاش میکنم بهش برسم راه رو طولانی تر میکنن :-[ ای کاش از همون کنکور نمیزاشتن و به جاش آزمون ورودی میزاشتن حداقل ما بدونیم چی بخونیم و فقط برای اون تلاش کنیم!......... پیش به سوی افسردگی مطلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
پزشکان متخصص ودندانپزشکها بالاترین درامدها را دارند در حالی که برای تحصیل شان در 12سال اموز ش عمومی وبیش از هفت سال تحصیل در دانشگاهها از مالیات مردم برای تحصیل انها بیشترین هزینه شده است وانها باید ممنون این مردم باشند برای دادن مالیات وامکان تحصیل رایگان انها.
متاسفانه درامدها درکشور ما متناسب نیست .در کشوری مثل انگلستان درامد پزشک ها مثل یک کارمند معمولی است .واینقدر پزشکی با درامد نجومی که تو کشور ماجذابیت دارد انجا امال وارزو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۶:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور باید حذف شه نمیفهمم چه طور یک آزمون 4 ساعته که حتی علم دانش آموز ها رو سنجش نمیکنه بلکه مهارت تست زنی اونا رو میسنجه باید این جوری مسیر آینده خیلی ها رو تحت تاثیر قرار بده واقعا متاسفم برای مسعولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۶:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم در آن مقطع لازمه ذهن های خلاق در مسیر روشن آینده هدف گذاری کنند اما انگار یه سقوط آزاد از ارتفاع رو میخوان تجربه کنن که هیچ تاثیر مثبتی در مراحل بعد نداره لازمه جایگزین کنکور یه روند سالمتر برای سنجش استعدادها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
فقط حرف حرف حرف حرف ... کنکور به نوبه ی خودش مشکلی نداره . نگاه مردم و جامعه ازش یه غول ساخته . از کسانی که درس خوندن و رتبه ی خوب آوردن اگه سوال کنید میگن یه آزمون از آموخته هاست اما از کسانی که نخوندن بپرسی میگن یه فاجعه است و فلان و بهمان ....
Netherlands
Hamed
۱۶:۱۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
فقط کافیه به گذشته نگاه کنید هر دانشمند یا محقق خوبی برای اثبات خود به جهان تنها در آزمون یک دانشگاه خاص شرکت کرد مثل انیشتن که در پلی تکنیک زویخ شرکت کرد به نظرم جای کنکور سراسری باید هر دانشگاه آزمون خاص خودشو داشته باشه و هر رشته هم موارد امتحانی خودشو آخه رشته ای مثل ریاضیات محض عربییییییی میخواد چیکار این معضل در آزمون استخدامی هم هست اخع اون دبیر زیست شناسی بدبخت چه نیازی به عربی داره یکم باسواد باشیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چرا سهمیه هارو نمیگید که علت اصلی بی عدالتی در کنکور است شاید این هم خط قرمزی است که نباید مطرح شود. نه تنها کم نمی شود هر سال بیشتر هم میشود و مدعیان بیشتری پیدا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مقصر پدر و مادرن که همه چیزو نو درس خوندن بچه میدونن
کنکور الان اصلا مهم نیست همه جا پره دانشکاهه زمان ما بود رقابت سخت بود نه الان که با پول میتونی دکتر بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
یه پدری را یادم میاد راننده تاکسی بود با هزار مشکل بچشو نوشت غیرانتفاعی با شهریه چند میلیونی در حدود ده سال پیش اما بچش آخرش رتبه 9 کنکور شدو رفت برق شریف حالا بگو ببینم ارزش داره یا نه؟ اون پدر کار بزرگی برای بچش کرد و آینده خوبی برای کار با رتبه 9 اون پسر داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
برای‌اونی‌که‌پول‌نداره‌خیلی‌مهمه‌مثل‌من‌
Iran (Islamic Republic of)
مشاور مدرسه
۱۰:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
عزیزی که گفت برای منی که پول ندارم خیلی مهمه!
تعجب می کنم، شما پول نداری تویوتا کمری بخری! خوب خودتو چرا از سمند که پولت برسه محروم می کنی؟چرا خودتو داغون کنی؟ توقع خودتو کم کن! به فرمابش حضرت امیر ع ؛ بالاترین ثروت ، قناعت است!خواهی دید که تو هم از خوشبخت های روزگار خواهی بود انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مقصر پدر و مادرن که همه چیزو نو درس خوندن بچه میدونن
کنکور الان اصلا مهم نیست همه جا پره دانشکاهه زمان ما بود رقابت سخت بود نه الان که با پول میتونی دکتر بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ما که با زحمت درس خوندیم الان بیکاریم اونایی که با پول از دانشگاه های آزاد ، غیرانتفاعی و علی موچول مدرک میگیرن همونجورم استخدام میشن تو ادارات نگاه کنید هیچکدوم مدرک درست و حسابی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سهمیه حرف اول و آخر را در همه چی میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
تو ارشد که رسما صندلی از قبل رزو شده براشون حساب میشه یکی از دوستانم که سهمیه داشت با درصدهای فاجعه و سه ترم مشروطی از دانشگاه غیرانتفاعی در رشته برق قدرت رفت روزانه مخابرات شهید بهشتی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
جواب دادن به خاله و عمو و دائی رو خوب اومدی ملت خیلی رو اعصابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
به نظرمن بایدپذیرش دانشگاهابراساس معدل باشه خیلی خوب میشدوحق کسی ضایع نمیشد
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
نه اقا پول میدن معدلو میبرن بالا.این اصلا خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
با احترام ،وقتی همه ی مدارس در یک سطح آموزشی نیستند چگونه معدل می تواند جوابگو باشد.،مگر اینکه سوالات واقعا استاندارد باشه و سهم مناطق از سطح آموزشی لحاظ شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اون موقع مدرسه رو با پول میخرن
Canada
محمد
۰۶:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
مخالفم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سبلان
۱۴:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اگرمعلم بودید و اتاق تصحیح و ... را از نزدیک لمس میکردید اون موقع میگفتید بهترین راهکار کنکورهست کنکور که میگن سوالاتش لومیره چه برسه مدرسه بهتره سهمیه ها و معدل را حذف کنید اگه جراتش را دارید دربارش حرف بزنیدکنکور بهترین راه حله برای اونایی که درس میخوانن و پول هم ندارن ولی اونایی که پول دارن معدل را هم میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
درس تنها به جایی نمیرسه آخرش باید مدرکت رو قاب بگیری، بدون پشتوانه آدم کار گیرش نمیاد، من کشیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
طرف چه ساده بوده خودکشی کرده چون الان صد در صد داوطلبین قبول هستند قبول هم نشد یک سری رشته هست که بدون کنکور و آزمون می تواند برود دانشگاه آزاد هم همین طور - زمان قبل جدی یک عده نمی توانستند دانشگاه بروند ولی الان صد در صد قبولند
این خودکشی ها به خاطر راحت طلبی و ضعف روحی جوانان جدید هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چی میگی شما؟ خب وقتی اکثرا خانواده متوسطیم نمی‌تونیم سرمایه لازم رو برای بچه هامون تو رشته های مهندسی و اقتصاد و.... فراهم کنیم پس اون شغلی که امنیت بیشتری داره و بی کاریش حداقل هست رو به بچه هامون پیشنهاد میدیم بالاخره یه کاری رو کردن بهتر از هیچ کاری رو نکردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آقا یا خانم قوی شما خودتون حاضرید با کسی که درس خوندن و تلاش که سهله زندگی رو حواله کرده برید تو یه دانشگاه و یه مدرک بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اون نمیخواسته هررشته ای بره اون میخواسته به رشته دلخواهش بره که میفهمه باوجودسخت بودن کنکور امسال نمیتونه وهمه زحمت های ۱۲ سالش برای رسیدن به علاقش نابودشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
به رشته ی دلخواهش هم که دوست داشته بره همین که زود عجله کرده و قبل از اعلام نتایج دست به انتحار زده، می روسنه که چندان هم آدمی با پرورش شخصیت متعادل و درستی نبوده است. شاید اگر به جایی هم می رسید، خطرش برای اطرافیان بیشتر می شد!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
باکنکور سهمیه های مختلف از هیئت علمی تامنطقه 2و3دانشگاهها را پر می‌کنند البته دولتی را .اگر کنکور حذف شود ده درصدی که از منطقه 1تهران وارد می شوند سوخت می شود .در ارشد و دکترا هم جای خود دارد که می شود جای از ما بهتران.
Sweden
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مرسی از این گزارش.
واقعا درست میگید.
آیا وقتش نرسیده سیاست های آموزشی رو تغییر بدید؟ بذارید کسانی که واقعا عاشق علم هستن، خودشون و بدون هیچگونی فشاری بیان در راه علم.
جامعه به آشپز و عکاس و خیاط و غیره هم نیاز داره.
چرا تعادل جامعه رو به هم می زنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
به هر کسی این موضوعات رو تعریف کنی میخنده میگه کنکور هم مگه خودکشی داره ..من خودم مسیر این بنده خدارو تجربه کردم . بد مسیری بود . بعد از کنکور تو گوگل سرچ کردم در مورد خود کشی به یه مقاله خوردم . خواستم برای اخرین بار رو محتوای یه چیز(مقاله) فکر کنم . و نجاتم داد . میگفت که خودتونو داخل تونلی گیر انداختید که غیر از خودکشی چیزی بهتون نشون نمیده. در حالی که این تونل رو شما ساختید . شما نیازمند یک تغییر هستید و این تونل خودکشی رو به عنوان تغییر معرفی میکنه . این تونل رو بهم بزنید وبه تغییرات خوب فکر کنید. من رشته تجربی کنکور دادم الانم مدیریت میخونم در یک دانشگاه دولتی . الانم خودمو موظف میدونم به کنکوری های عزیز کمک کنم تا متوجه شوند همه زندگی کنکور نیست . هیچ چیز هم در رابطه با کنکور نباید به جان آدم بیارزد.
Germany
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور یک آزمون پول محور هست که هر کس پول بیشتری دارد به کلاسهای خصوصی بهتر می رود و دور زدن راه حل های فیزیک و ریاضی و غیره... را بهتر آموزش می گیرد و این است عدالت آموزشی
حاصل کار فارغ التحصیل شدن دانشجویان لیسانس تا دکترا هست که خلاقیت ایده ابتکار برای تولید محصول و محتوا را ندارند
قلم چی هم چون فهمید که داره در حق طبقه محروم جفا میکنه اومد بعد از سیر شدن کانون رو وقف کرد تا از تحصیل باز نمانند
Iran (Islamic Republic of)
nil
۲۰:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
با این کلاسا هم در نمیاد کسی،فقط جیب مافیای کنکورو پر تر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اینطور دانشجوها بعدا فارغ التحصیلی وقتی پزشک میشوند !!!! وای بحال بیمار این پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور ریاضی داد، پزشک میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۳:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
واقعا مسخرس که به خاطر رانتهای کنکوری همه دانش آموزان رو نابود کردن سرونوشت 12 سال تحصیل هر نفر توی دو ساعت رقم میخوره . کوچکترین بیماری مثل دندان درد سرنوشت رو از بین میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چهار ساعت و ده دقیقه نه دوساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ولی راه عدالت را نبایستی بست! خیلی از قدرتمندان و مقامات دوست دارند نظم و عدالت بهم بخوره تا از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند. گول حرفای قشنگ بعضی ها را نخورید .کنکور با تمامی مشکلاتی که داره، جلوی رانت خوری برای رشته های خوب را هم از بعضی دغل کاران می گیره. کافیه همه بد بگن بعد دو سال دیگه ببینید همین فرصت ها را هم چگونه بلدند تاراج کنند بدهند نور چشمی ها، به بهانه ی حذف کنکور!
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
الان که ظرفیتها خالی میمونه.کلا نسل جدید سوادش نم کشیده.دلیلشم تغییر سیستم به توصیفی هست که کلا تا کلاس 6 ادامه داره و مدرسه شده خاله بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
از بیسوادیه معلم هست از صدتاشون یکی خوب پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
عبادی
۱۲:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام
وقتتون به خیر
مطلبتون در مورد کنکور ومطلومیت بچه های این نسل واقعا" درست است. من مادر یکی از این فرزتدان کشورم هستم ،خداراشکر میکنم که بازخورد خودم وهمسرم با دخترم درست بود واورا به خاطر نظام غلط آموزشی سرزنش نکردیم.البته ایشان بهرحال دررشته دیگری مشغول به تحصیل شدند .
خواهش میکنم همین مطالب را به مراجع مربوطه بفرستید،باشد که برای دیگر عزیزان سرزمینمان مفید واقع شود.
راه حلهای زیادی میتوان پیدا کرد که اینهمه استرس وفشار به بچه ها وخانواده هایشان وارد نشود بخصوص درکشوری که اینهمه بی برنامگی در سبستم آنوزشی اش وجوددارد.ازاول انقلاب تا الان هر سری خروجیهای دبیرستانها با یک نطام مجزا درس خوانده اند
Iran (Islamic Republic of)
سامي
۱۲:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بسيار بد و بي عدالتي محض. طوري كه انگار اصلا عضوي از اين مملكت نيستيم .!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین جواب بدن چرا در کشور آلمان که جمعیت حدود ما دارد و در زمانهایی جمعیت بیشتر بود ، بدون کنکور تا دکتری می شود رایگان درس خواند و رشته ای که دوست دارید ولی تو ایران با مسخره بازی کنکور ملت رو بیچاره کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
در آلمان همه مشتاق تحصیل در دانشگاه نیستند و همین که به سن کار رسیدی، کار موردعلاقه ات پیدا میشه!ضمنا کسی برای وام ازدواج هم ازدواج نمی کنه! البته جمعیتش رو که در حال کاهشه باس عامل سفید دونست!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
تنها راهش برابری اجتماعی و درآمدی است . در کشورهای پیشرفته درآمد یک کارگر حرفه ای واستاد دانشگاه در یک سطح است ولی در کشورما درآمد همه پرسنل بیمارستان ، برابر با آقا یا خانم دکتر فلان نیست !!!!! چرا بچه من پزشک نشه با درآمد ماهی پانصد میلیون. دندانپزشک برای نیم ساعت یک میلیون میخواهد!!!!! چرا بچه من نشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ب نظرت درآمد یک کارگر با استاد دانشگاه برابر باشه عادلانس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
علی جان به نظرت شعور و درکت خیلی بالا نیست ؟
راننده کامیون و استاد دانشگاه در آمریکا درآمد یکسان دارند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
^^
۱۱:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
هزاران هزار دلیل وجود داره برای حذف کنکور .اما اینجا صدای هیچ کس به گوش اونایی که باید تصمیم بگیرن نمیرسه. انواع و اقسام سهمیه ها برای فرزندان جانباز های عزیز هست ولی واقعا بار علمی بچها با جانبازی پدرشون چه رابطه ای داره؟
از این جامعه توقع اجرای عدالت نبوده ‌و دیگه هم نیست.حتی حرف زدن در موردش وقت تلف کردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
واقعا همینطوره امیدوارم روزی مسئولان و مافیای کنکور به این درک برسن که ما جوانان سرمایه های کشوریم در صورتیکه ما جوانان ناامید ونابود بشیم مطمئن باشین دودش تو چشم همونایی می‌ره که کنکورو گذاشتن اینا همه تبعات داره
Iran (Islamic Republic of)
مشاور مدرسه
۱۱:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ولی راه عدالت را نبایستی بست! خیلی از قدرتمندان و مقامات دوست دارند نظم و عدالت بهم بخوره تا از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند. گول حرفای قشنگ بعضی ها را نخورید .کنکور با تمامی مشکلاتی که داره، جلوی رانت خوری برای رشته های خوب را هم از بعضی دغل کاران می گیره. کافیه همه بد بگن بعد دو سال دیگه ببینید همین فرصت ها را هم چگونه بلدند تاراج کنند بدهند نور چشمی ها، به بهانه ی حذف کنکور!
Iran (Islamic Republic of)
fifa
۱۱:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کسانی که میگن کنکور باید حذف بشه یا تاثیرش کم بشه /آیا میدونن تو امتحانات چه نهایی و چه غیره چقدر تقلب میشه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام به نظر من کنکور بهترین روش برای برقراری عدالت است .اگر کنکور حذف بشه تبعیض ها ونابراربری ها چندین برابر خواهد شد دیگه از این گزارش ها تهیه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
عظیمی
۱۹:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم کنکور باید باشه ولی برای ورود به رشته های پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی باید دو مرحله ای باشد: مرحله اول در دهه اول تیر آزمون تستی و در صورت آوردن حد نصاب تا سه برابر ظرفیت در آزمون تشریحی شرکت کنند . هر دو مرحله ناهیتا 80درصد امتیاز باشد و در صورت دارا بودن معدل بالای 18 در امتحانات نهایی داوطلب وارد رشته پزشکی شود . برای ورود به سایر رشته ها هم داوطلب در همان مرحله اول با کنکور تستی انتخاب رشته نماید کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
واقعا چرا باید نظام آموزشی به گونه ای باشد که دانش آموزی که ۱۲ سال بی وقفه تلاش میکند بدون کمک موسسات و کتاب های مافیایی عددی در برابر کنکور نباشد؟؟
وقتی اینگونه بحث ها صورت میگیرد میان وزرای علوم و آموزش و پرورش پاس کاری صورت میگیرد و هر کدام دیگری را گناهکار میداند چرا که خطری از جانب دانش آموزان احساس نمیکنند غافل از این با این گندکاری ها کشور را حداقل ۲۰سال عقب انداخته اند
راهکار اصلی خانه تکانی اساسی در بعضی وزارتخانه ها و برخی آقایان به اصطلاح مسوول هست.
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مطالب مفید بودند. به نظر من باید نسلمون به سمتی بره که بگن کاربلد هستی یا نه. البته همانطور که اشاره کردید داریم به این سمت خیلی نزدیک می شیم.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
براستی این آزمون ها برای چیست.
پسرم در آزمون استخدامی سالانه شرکت میانگین درصدش بالای۹۲ در صد را زد برای آموزش وپرورش استان مرکزی با وجود اینکه من معلم ابتدائیم وپسرم با دارا بودن هوش فوق العاده دارای تمام آیتم های مصاحبه از جمله تالیف کتاب علوم مختلف کامپیوتری داشتن مقام کشوری تسلط بر زبان های انگلیسی وعربی تسلط کامل بر علوم قرآنی وتفسیر و...ولی هرگز پذیرفته نشد.
سوال من همیشه اینه پس چه کسی بر چه مبنایی انتخاب شد. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چهار سال پشت کنکور موندم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز کی به شما گفت چهار سال پشت کنکور بمونی؟ وقتی دوسال اول دیدی نتونستی چرا دوسال دیگه از عمرت رو حروم کردی؟ من در مقام قضاوت نیستم شاید شرایطت واقعا خاص بوده. اما سوالم اینه خیلی ها پشت کنکور میمونن به امید چی؟؟؟ اگه واقعا نمیتونی وقتت رو تلف نکن بنا به استعدادت تغییر مسیر بده.واقعا این دیگه تقصیر نظام آموزشی نیست که یکی چندین بار کنکور میده و نمیتونه و دوباره کنکور میده. اون فرد خودش رو هنوز نشناخته و کشف نکرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
20سال پیش کنکور امتحان دادم ولی هنوزم که هنوزم افسردگی را دارم آخه کجای دنیا اینچنینی هست حتی کشورهای آفریقایی اینطوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
افسردگی بابت چی؟ اونم بیست سال؟؟؟؟ فکر نمیکنی مشکل از جای دیگه آب میخوره. برو پیش روانشناس یا مشاوره(کاملا جدی عرض میکنم و قصد توهین ندارم) چون کنکور اینقدر که شما میگی تاثیر نداره حالا یا بزرگنمایی کردی یا واقعا حالت همین طوره مطمئنا کنکور اینقدر مهم نیست که شما زندگیت رو خراب کنی حتی اگه ناعادلانه و سخت و ... باشه بازم راه ها و مسیر های دیگه ای برای زندگی موفق هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
در نظام آموزشی ایران و استخدامی ناعدالتی بی داد میکنه .
سهمیه دار ها عامل اصلی این بی عدالتی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کنکور بیشتر از اینکه یه آزمون برای ورود به دانشگاه باشه ،تست آی کیو افراد هست ،یعنی هرکی آی کیو بالاتری داشته باشه میتونه توی رشته مورد علاقه اش قبول بشه.در صورتی که نباید اینجوری باشه چون اکثریت جامعه آی کیو در حد متوسط دارن و آزمون هم باید در حد آی کیو متوسط شرکت کنندگان برگزار بشه تا عدالت آموزشی اجرا بشه.
Korea (Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
جناب می خوای ارتفاع سبد بسکتبال رو ۱.۵ متر کنند یا بیست ودو تا توپ بدن به بازیکنای فوتبال تا عدالت ورزشی بیشتری برقرار بشه .درسهای دانشگاهی در رشته های تاپ معمولا به هوش بالا احتیاج دارند و عدالت هم یعنی هرکی و هرچی در جای خودش قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
ولی راه عدالت را نبایستی بست! خیلی از صاحب نفوذها و مقامات دوست دارند نظم و عدالت بهم بخوره تا از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند. گول حرفای قشنگ بعضی ها را نخورید .کنکور با تمامی مشکلاتی که داره، جلوی رانت خوری برای رشته های خوب را هم از بعضی دغل کاران می گیره. کافیه همه بد بگن بعد دو سال دیگه ببینید همین فرصت ها را هم چگونه بلدند تاراج کنند بدهند نور چشمی ها، به بهانه ی حذف کنکور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
دانشجو ها الان بی سوادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
خواشمندیم غول کنکوروبرای همیشه حذف کنیدکم بهمان استرس بدین شمایی که ازاین حرفامیزنیدبه جیب ماهانگاه کردیدپول خوراک وپوشاک هم نداریم تابرسه به پول مشاوره وکتاب کمک درسیواینابعدبچه هامونم میگن اگه قبول نشیم خودکشی میکنیم این انصافه این عدالته
Korea (Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با مشاور و کلاسهای کنکور و... کسی کنکور در نمیاد من معلمم اکثر دانش آموزایی که هوش بالایی دارند وزحمت و تلاش بیشتری به خرج می دن رشته های خوب درمیان گرچه سهمیه ها بی عدالتی بزرگی رو به وجود آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کاش یه روز مدارس بسته می شد کنکور هم ،بجاش پارک علمی توی هرشاخه از علم زده می شد پارک هایی که استعداد های نوپا رو به اون علم علاقه مند می کرد فکر کنید بچه های هفت هشت تا نه سال رو به این پارک ها ببرن وبادیدن نحوه بثمر نشستن اون علم توی فناوری های زندگی شوق وارد شدن به اون علم رو در دلشون بزاریم ولی متاسفانه کشور ما دیوارش کج ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
هی می گین این مقصره اون مقصره حالا هم شد مشکل کشور قبول دارم که یه مشکلات زیادی هست اما خود جوون ما نباید تلاش کنه؟ مثلا شما در این باره قبل از غر زدن و تضعیف روحیه دانش آموز ایرانی چه کردید؟ احیانا تلاش چشمگیریی در جهت رشد علمی انجام دادی؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی از گلپایگان
۰۹:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
اگر کنکور حذف می شد خیلی عالی می شد
و به جای هزینه های کنکور به کیفیت و نظارت بیشتر اساتید دانشگاه بها داده بشود .
تا کسی از روی رقابت وارد دانشگاه نشود
و بعد هم بنالند که با این مدرک بیکار هستیم
ای کاش به جای مدرک گرایی به تولید و اشتغال بها دهیم
تا کسانی که واقعا در زمینه تحصیلات علاقه و نبوغ دارند تحصیلات با کیفیت ادامه دهند
الان طبق متنی که گذاشتید همه انتظار دارند که فلان رتبه را فرزندشان بیاورد و فلان رشته و شهر قبول شود.
کاری به استعداد و علاقه فرزند ندارند.
فرهنگ ما باید تغییر کند تا قولهای مانند گاج و ... هم روی روان جوانان و خانواده ها و سیستم آموزشی جولان ندهند . برای کسب درآمد خودشان
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چرا از سهمیه های سی درصدی کنکور حرفی نمیزنید؟
چرا از سربازی که دو سال عمر را تلف میکند حرفی نمیزنید؟
چرا از بیکاری در تمامی رشته های دانشگاهی حرفی نمیزنید؟
اگر دانشگاه و رشته های آن خوب نیست چرا اینهمه صندلی درست کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
همه ی مشکلات زیر سر قلم چی و گاج هست. این دو تا منحل بشن، کنکور به راحتی قابل حذفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
همه پیشرفتهابه زیرساختهاوصل است اگرضعیف باشدتوقع غیرازاین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
مسلمه که کنکور باید حذف یا حداقل کمرنگ بشه براش دلایل زیادیم هس مسئولین یکمم از کشورای دیگه یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من 4 ساله پشت کنکورم خیلی بدبختم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
همش مسخره بازی
..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
كنكور يك بار در سال جوونا رو تا مرز جنون رواني ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
شما اگه ۲۰ سال پیش بودین چیکار میکردین اون موقع واقعا سخت بود ظرفیت اصلا انقد نبود الان که پولیه تا دکتری
آخرین اخبار