اگر به دورهمی کوچکی دعوت شدیم،می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی از خودمان و دیگران در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹ محافظت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اگر چه بهترین توصیه در این روزها پرهیز از شرکت در هر گونه دورهمی است اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است اگر خواستید در دورهمی کوچکی شرکت کنید یا برگزار کننده آن باشید، باید مواردی را رعایت کنید.

گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی بوشهر به نقل از سازمان جهانی بهداشت نوشت: اگر به دورهمی کوچکی یا مسابقه ورزشی دعوت‌شویم، چگونه می‌توانیم از خودمان و دیگران در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹ محافظت کنیم؟

باید از ضوابط بهداشتی منطقه خودآگاهی کامل داشته باشیم و آن‌ها را رعایت کنیم، همچنین اگر احساس بیماری و ناخوشی داریم در خانه‌ بمانیم و از حضور در دورهمی خودداری کنیم.

اگر در ۱۰ روز گذشته فردی از افراد خانواده ازنظر ویروس کرونا مثبت بوده و ما با او تماس داشته‌ایم از حضور در دورهمی خودداری کنیم.

بر اساس توصیه‌های مراجع بهداشتی منطقه خود به‌ جز در مواقع خوردن و آشامیدن حتما ماسک بزنیم و فراموش نکنیم به چشم، بینی و دهان خود دست نزنیم.

همیشه سه اقدام اصلی را رعایت کنیم، نخست اینکه حداقل یک تا دو متر فاصله با دیگران را رعایت کنیم، دوم دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم و یا با محلول الکلی ضدعفونی کنیم، و در سومین گام موقع عطسه یا سرفه از آرنج خمیده خود یا دستمال‌کاغذی استفاده کنیم و بلافاصله دستمال را در سطل دردار بیندازیم.

آیا میزبان یک دورهمی بشویم؟

قرار است مسابقه ورزشی و یا یک مهمانی دوستانه ترتیب بدهیم. چه احتیاطاتی را باید رعایت کنیم تا از انتشار بیماری کووید-۱۹ بین مهمانان جلوگیری کنیم؟

اگر در ۱۰ روز گذشته فردی از اعضای خانواده از نظر ویروس کرونا مثبت بوده است، برگزاری دورهمی را به تعویق بیندازیم.

قبل از شروع دورهمی، به تک‌تک مهمانان در مورد نکاتی که باید رعایت کنند توضیح داده و حتما در طول دورهمی نیز احتیاط لازم را به آن‌ها یادآوری کنیم.

بر اساس توصیه‌های مراجع بهداشتی منطقه، همه افرادی که در مهمانی حضور دارند از جمله خودمان هم باید ماسک بزنیم.

سعی کنیم مراسم را در محیط باز برگزار کنیم و اگر امکان برگزاری در محیط باز نبود حتما باید محیط سربسته دارای تهویه کافی، با پنجره‌ها و درهای باز باشد.

برای کاهش ازدحام می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که ورود و خروج همه مهمانان همزمان نباشد، همچنین شمارش افرادی که وارد می‌شوند را داشته باشیم تا از حد ظرفیت مکان بیشتر نشود.

باید صندلی‌ها یا مکان‌های نشستن را با فاصله حداقل یک متر از قبل مشخص کنیم و محل ایستادن افراد را بر کف زمین با علامت مشخص کنیم، همچنین مدت‌زمان دورهمی را به حداقل برسانیم.

طبق ضوابط بهداشتی منطقه خود، همه وسایل موردنیاز را از قبل فراهم کنیم، جعبه دستمال‌کاغذی به تعداد کافی، آب و صابون یا محلول الکلی ضدعفونی‌کننده دست، ماسک، سطل زباله دردار و نشانگر مناسب برای مشخص کردن مکان افراد بر روی کف زمین، ازجمله مواردی است که باید به آن‌ها دقت کنیم.

درنهایت فراموش نکنیم بهترین و مطمئن‌ترین راه برای مبتلا نشدن به عفونت کووید-۱۹ شرکت نکردن در هرگونه دورهمی، هر چند کوچک است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.