معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت:مبنای استفاده از راه آهن بار است و هم اکنون ۴ خط ایستگاه باری راه آهن کرمانشاه ازجمله حمل سوخت، گندم ،کالای خشک فعال است.

 راه آهن کرمانشاه سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با بیان اینکه با توافق انجام شده  خط راه آهن استان کرمانشاه تا خانقین ادامه پیدا خواهد کرد گفت: مبنای استفاده از راه آهن بار است و در  راه آهن کرمانشاه ۴ خط ایستگاه باری ۴ خط   شامل سوخت گندم کالای خشک  در حال فعالیت است و در بخش مسافربری به تمام شبکه ریلی کشور متصل هستیم و در ایام اربعین ۷ تا ۸ رام قطار داشتیم،   اما اکنون  به دلیل کرونا تقاضا برای مسافر کم است.

او به وضعیت دهکده  لجستیک استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت:  زیرساخت‌ها و رو بنا‌ها مثل سردخانه‌ها انبار‌ها دفاتر گمرک و بانک و خدمات اقامتی از سوی بخش خصوصی  ایجاد می‌شود و در کشور یازده نقطه  دهکده لجستیک تعریف شده و ما جز سه استان نخست راه اندازی هستیم به مین منظور بروکراسی اداری برای انجام سریعتر این پروژه به حداقل رسانده ایم.

سالاری گفت: خط راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب ۸۰ درصد پیشرفت فیریکی ریل داریم و از اسلام اباد غرب تا خسروی ۲۰ درصد پیشرفت دارد و بر اساس توافق انجام شده تا  شبکه ریلی تا خانقین  ادامه پیدا  خواهد کرد و اگر به آب‌های آزاد دسترسی داشته باشیم برای جلستیک کرمانشاه بسیار موثر است.


او افزود: پروژه‌های گازرسانی زیادی داریم و خدمات دولت در این ۷ سال در بخش روستایی در کشور نمود بیشتری دارد در بخش آب و برق و گاز تلفن خدمات خوبی داریم و مردم عزیز ما طعم این خدمات دولت را احساس خواهند کرد ارائه این خدمات و گزارش‌ها مردم را خرسند می‌کندتا بتوانیم  با هم فکری مردم دست به دست هم بدهیم تا استانی آباد داشته باشیم.

سالاری با بیان اینکه توسعه استان کرمانشاه نیازمند شبکه ارتباطی است گفت:آزاد راه حمیل بیستون در بخش کمر بندی با بخش خصوصی بدون تحمیل بار به دولت در حال انجام است هم چنین آزادراه همدان به کرمانشاه از انتهای اتوبان ساوه وصل خواهد شد  پیوست بودجه شده و در مرحله جذب سرمایه گذار است.

او به وضعیت قطار شهری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی داریم تا سال ۱۴۰۱ فاز اول را راه اندازی کنیم فاز اول از میدان آزادی تا طاقبستان  ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که  ۳۵۰ میلیارد تومان آن را باید شهرداری انجام دهد و ۲۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص یافته است.

سالاری ادامه داد:در سال‌های گذشته اقداماتی که برای سایت‌هایی که برای توسعه مبادلات مرزی انجام گرفته  مطلوب است و مبادلات تجاری  از طریق سومار خسروی پرویزخان شوشمی شیخ صله فعال هستند.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.