معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از بازگشت ۵ معدن غیرفعال در استان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۵ معدن غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشتند.

او افزود: با بازگشت این پنج معدن، ۴۲ فرصت شغلی ایجاد می‌شود و میزان تولید مواد معدنی در استان ۱۱۵ هزار تن افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


قاسمی اضافه کرد: برای بازگشت این پنج معدن ۴۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

او ادامه داد: هشت محدوده معدنی دیگر در استان نیز متقاضی بهره برداری دارند که با آغاز فعالیت آن‌ها ۳۲۰ هزار تن به تولیدات سالانه معادن استان افزوده می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه در ۹۹ درصد استان اکتشافات مقدماتی انجام گرفته است گفت: در مناطق شمالی استان بیشترین سطح اکتشاف، فلزات پایه بوده است.

او همچنین از مطالعه ۵۰۰ کیلومترمربع از شهرستان‌های سامان و بن در سال ۹۹ خبر داد و افزود: شش محدوده امیدبخش فلزات پایه از جمله طلا، نقره، آهن، مس و منگنز شناسایی شده است.

قاسمی مهمترین معادن فعال در استان را مربوط به سنگ‌های تزیینی و لاشه اعلام و اضافه کرد: خاک‌نسوز از دیگر تولیدات مهم معدنی استان که به هشت استان کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار