استان فارس با هفت درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب ۹۹ چهارمین استان برتر در کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طرح تابستانه کتاب از هجدهم مردادماه ۹۹ آغاز شد و تا سی‌ام همین ماه ادامه یافت که در این دوره از تابستانه کتاب، خرید کتاب به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری انجام شد.

در این دوره که با مشارکت ۷۷۳ کتابفروشی در سراسر کشور برگزار شد، استان‌های تهران با ۷۲ هزار و ۶۱۴ جلد، خراسان رضوی با ۵۵ هزار و ۳۳۵ جلد، اصفهان با ۵۳ هزار و ۲۱۶ جلد و فارس با ۴۲هزار و ۹۲۶ جلد فروش، استان‌های برتر بر اساس تعداد کتاب بودند.

پاتوق کتاب شیراز و کلبه کتاب جهرم، پُر فروش‌های ملی

مهدی امید بخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: فارس هفت درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب  را به خود اختصاص داده است.

او، با اشاره به اینکه در طرح تابستانه کتاب، ۵۰۸ هزار و ۸۸۱ جلد کتاب به ارزش ۱۹۵ میلیارد و ۳۷۰میلیون و ۷۴۹هزار ریال به فروش رفته است، بیان کرد: ۲ کتابفروشی پاتوق کتاب در شیراز و کلبه کتاب در شهرستان جهرم به ترتیب در زمره پرفروش‌های این طرح قرار گرفته اند که در رده‌های چهارم و پنجم کشور ایستاده اند.

امید بخش، تصریح کرد: طرح تابستانه کتاب با  مشارکت مجازی، بیشتر شامل حال کتابفروشی‌های بزرگی شد که در دوره‌های قبل صف‌های طولانی داشتند،و در این میان فروش حضوری نیز رونق داشت که هدف اصلی این طرح، حمایت از کتابفروشی‌های کوچک بوده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر و تخصیص آن به مصرف‌کننده، طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد که در قالب این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از این وزارتخانه دریافت کنند.

طرح تابستانه کتاب از سوی موسسه خانه کتاب به عنوان مجری، برای حمایت از کتابفروشان و بازار نشر تا ۲۰درصد تخفیف را برای مخاطبان در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار