فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مراسم های عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست صمیمی با سران و بزرگان عشایر با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی  گفت: آیین‌های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

او افزود: اطمینان داریم که مردم شهرستان خرمشهر به ویژه علما، سران عشایر، معتمدان، افراد بانفوذ و همه دست‌اندرکاران برای حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین‌های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) کمک خواهند کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: سران عشایر و شیوخ منطقه برای جلوگیری از فراگیری ویروس کرونا در کنار دستگاه‌های متولی امر نظارت بهداشتی برگزاری آیین‌های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) و مواکب خرمشهر را برعهده بگیرند.

حیدری با بیان اینکه مشارکت و تبادل نظر با سران عشایر به هم‌گرایی، همدلی و مودت بین مجموعه دولت و سران عشایر کمک می‌کند ادامه داد: امروز عمل کردن به فرهنگ عاشورا و امر به معروف در هر لحظه از زمان تغییر پیدا می‌کند لذا معرفت فردی و اجتماعی باید در پرتو فرهنگ عاشورایی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی سوق داده شود.  

او افزود: ممنوعیت توزیع نذری غیر از غذای بسته‌بندی شده، به تمام مواکب، حسینیه‌ها و مساجد اعلام شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: در پروژه مدافعان سلامت بیش از ۱۰ نفر از پرسنل شبکه بهداشت خرمشهر ضمن بازرسی و توزیع الکل و ماسک در مواکب، حسینیه‌ها و مساجد، تب سنجی و فشارسنجی را انجام خواهند داد.

 گفتنی است: بیش از ۳۰۰ حسینیه و ۷۰ موکب در خرمشهر با تمامی ضوابط پروتکل‌های بهداشتی در سامانه بیرق ثبت‌نام و مجوز برای آنها صادر شده است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: ماه محرم ، محرم99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.