معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: مراکز درمان و کاهش آسیب با هدف یاری رسانی به افرادی که دچار اعتیاد شده اند تاسیس می‌شود و نظارت برنحوه عملکرد این مراکز امری ضروری است.

مراکز درمان اعتیادبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آقامحمدی معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان در جلسه آموزش نحوه نظارت بر فعالیت مراکز درمان و کاهش آسیب گفت: مراکز درمان و کاهش آسیب با هدف یاری رسانی به افرادی که دچار اعتیاد شده اند، تاسیس می‌شود و نظارت بر نحوه عملکرد و خدمات دهی این مراکز ضروری است.
 
او با بیان اینکه توانمندسازی کارشناسان ناظر و یکسان سازی نحوه نظارت بر مراکز از اهداف این دوره آموزشی است، افزود: آموزش، اطلاع رسانی، برقراری ارتباط درمانی، مشاوره، نمونه گیری، ارائه خدمات اولیه حمایتی و در دسترس قراردادن خدمات بهداشتی و مواد ضد عفونی از جمله فعالیت‌های این مراکز است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ مرکز درمان و کاهش آسیب شامل یک مرکز کاهش آسیب و ۲۵ مرکز درمانی اعم از سرپایی و اقامتی، در استان زنجان تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند، افزود: مراکز درمان سرپایی وابستگی به مواد، مرکز درمان بستری وابستگی به مواد، مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مرکز اقامتی خودیاری و اقامتی بلند مدت اجتماع درمان مدار، مراکز درمان وابستگی به موادمخدر و مشاوره بیماری‌های رفتاری کاهش آسیب جزء مراکز درمان و کاهش آسیب می باشند.

این مقام مسئول در زمینه راه اندازی مراکز جدید در شهرستان‌های مختلف استان زنجان عنوان کرد: پس از اعلام نیاز زنجان جهت تصمیم گیری و اخذ نظرات دستگاه‌های دست اندرکار در کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موضوع طرح و سپس برابر نظرات اعضا کمیته و درصد شیوع اعتیاد استان زنجان و سایر زیر ساخت‌های فنی و عملکردی تصمیم گیری و اعلام می شود.

آقامحمدی نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب را امری ضروری عنوان کرد و افزود: تمامی مراکز درمان و کاهش آسیب استان  زنجان در سه سطح شهرستانی، استانی و کمیته نظارت شورای هماهنگی متشکل از کارشناسان عضو کمیته در طی سال مورد بازدید قرار می گیرند و مراکز متخلف برابر نظرات اعضا تذکر داده شده و  اخطار  تعطیلی دریافت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.