رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت:با توجه به بارندگی‌های متعدد و سیل آسا، بحث نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها مورد توجه قرارگرفته است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن کاظمی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص نگهداری از پل ها گفت: متاسفانه چند سال گذشته بدلیل خشکسالی‌، بسیاری از آبرو‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی کشور خشک و به همین لحاظ هیچگونه آبی از بسیاری از آبرو‌های محور‌ها عبور نمی‌کرد و لذا امر تعمیر و نگهداری پل‌ها تا حدودی مغفول مانده بود.

کاظمی تصریح کرد: از سال ۹۶ و با توجه به بارندگی‌های متعدد و سیل آسایی که رخ داد، بحث نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها مجدد مورد توجه قرارگرفته و کارکنان راهداری این استان نیز با وجود بیش از ۱۰ هزار دستگاه پل در محور‌های حوزه استحفاظی با تلاش و پیگیری و پشتکار مضاعف در صدد حفظ، نگهداری، تعمیر و مرمت این سرمایه‌های ملی ارزشمند برآمده اند.

او گفت: واحد نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با عنایت به رویه اقتصاد مقاومتی در زمینه اعتبارات ابلاغی، اقدام به عقد قرارداد خرید سیمان، لوله و باکس بتنی و همچنین لوله‌های کاروگیت نموده و با واگذاری این اقلام، با نظر کارشناسان این اداره به ادارات شهرستانی، اقدام به انجام پروژه‌های بسیاری به صورت امانی در سطح استان کرده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه افزود: اجرای رادیه و برید بیش از ۲۵۰ دستگاه پل، اجرای تعریض ۵۵ دستگاه پل و رفع بیش از ۵۰ نقطه حادثه خیز در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی در سطح حوزه استحفاظی استان کرمان از جمله اقدامات این مجموعه در سه سال اخیر است.

کاظمی با اشاره به این مطلب که همه اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه برای کاهش خطرات و حوادث ناشی از سیل و رفع نقاط حادثه خیز با انجام هزینه حداقلی و با اتکاء به توان داخلی مجموعه راهداری بوده، افزود: نمایش عملکرد همه این تلاش‌ها با کاهش آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز اعلامی و کاهش خسارات ناشی از سیلاب امسال بوده به گونه‌ای که به  رغم وقوع سیلاب‌های وسیع در سطح استان، ابنیه فنی و پل‌های محور‌های شمال استان کمترین خسارت را دیده اند.

او افزود: همچنین این امرتاثیر بسیاری در صرفه جویی در به بهره برداری رساندن طرح‌ها در مقایسه با پروژه‌های پیمانی داشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار