مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی کرمانشاه گفت : بحران برای جامعه، چیزی شبیه تشنج برای انسان است .

نگاهی به نقش‌آفرینی اصناف استان کرمانشاه در مهار بحران‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بنفشه امامی‌نیا  مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی کرمانشاه گفت : بحران برای جامعه، چیزی شبیه تشنج برای انسان است. شاید بتوان از "بحران" به عنوان "تشنج عمومی" نام برد.

او گفت : علائم اولیه تشنج احساس ناگهانی ترس و اضطراب، از دست دادن هوشیاری، سردرگمی و تغییر خارج از کنترل خلق و خوی است. اما برای مهار تشنج مهم‌ترین کار، حفظ خونسردی برای ایمن نگه داشتن و دادن آرامش خاطر به فرد تشنج‌زده است؛ و این دقیقا نقشی‌ است که اصناف استان کرمانشاه در بحران‌های چند سال اخیر استان به خوبی از عهده‌ی ایفای آن برآمده‌اند.

امامی نیا افزود : نخستین محموله‌های امدادی که به مناطق زلزله‌زده آبان ۹۶ در سرپل‌ذهاب، ازگله، دالاهو، اورامانات و ... رسید، به همت اصناف استان فراهم شد.

او افزود : در آمادگی عمومی برای مقابله با سیل بهار ۹۸ اقدامات اصناف کرمانشاه نمود و نمادی از کمک به مدیریت بحران بود که حتی مسئولین عالیرتبه کشوری در سخنان خود به آن‌ها به عنوان الگویی برای مدیریت بحران اشاره کردند.

امامی نیا ادامه داد : در بحبوهه بهار ۹۹ نیز که کشور، چون دیگر نقاط جهان درگیر معضل فراگیر و جهانی شیوع بیماری کرونا شد، باز در استان کرمانشاه این اصناف بودند که دوشادوش ستاد مبارزه با کرونا با حرکتی منسجم و هماهنگ و با استفاده صحیح از ساختار تشکیلاتی خود توانستند ضمن تامین به موقع مایحتاج عمومی مردم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمکین به تصمیمات ستاد استانی، در خروج استان از وضعیت قرمز و هشدار، نقش‌آفرینی هوشمندانه‌ای از خود نشان دهند که اذعان و تایید مکرر استاندار کرمانشاه و رئیس ستاد مقابله با کرونا بر این موارد است.

او افزود : به نظر می رسد اصناف استان در چندسال اخیر و مقطع کنونی، بیش از هر زمان دیگری توانسته‌اند با تشکیلات منسجم و ساختار قدرتمند خود در مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی استان نقش‌آفرینی نموده و از آنجا که اصناف برآمده از متن مردم هستند به عنوان سازوکاری موثر در ارتباط میان مردم و مسئولین عمل کرده و با کارویژه‌ای نوین و نقش‌پذیری چشمگیر، گام‌هایی اساسی در مسیر تحقق جامعه مدنی برداشته و به فراخور نقش خود مانع از تعمیق شکاف میان دولت و مردم شوند؛ لذا جا دارد هر دو سویه‌ این معادله زمینه تاثیرگذاری بیشتر اصناف در جامعه را فراهم کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.