اولین مرکز طب کار با هدف ارائه خدمات به پرسنل شهرداری و بویژه پاکبانان شهر در محل فرهنگسرای شهر کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح مرکز تخصصی طب کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشا با بیان اینکه مرکز طب کار خدمات رسانی به نیرو‌های شهرداری در حوزه سلامت را برعهده دارد، گفت : اولین ماموریت این مرکز تهیه پرونده سلامت برای تمامی پرسنل شهرداری با تاکید بر نیرو‌های پاکبان، فضای سبز و خدمات شهری است.

او گفت : این مرکز تلاش دارد تا سلامت پرسنل شهرداری را رصد کند و از این طریق سلامت این نیرو‌ها تحت کنترل درآمده و قطعا یک مجموعه سالم خدمات رسانی بهتری در حوزه شهری در تمام ابعاد خواهد داشت.

عبدالمالکی افزود: در گام اول واکسیناسیون پرسنل پاکبان، فضای سبز و نیرو‌های خدمات شهری علیه هپاتیت و کزاز در دستور کار قرار دارد که تا یک ماه آینده این مهم محقق خواهد شد.

او افزود: همچنین با همکاری مرکز بهداشت استان، چکاپ ساده برای نیرو‌های شهرداری در این مرکز بصورت رایگان انجام خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر افزایش خدمات این مرکز در آینده گفت: تلاش داریم تا در گام‌های بعدی خدمات این مرکز را در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، دندانپزشکی و ارتوپدی برای نیرو‌های شهرداری توسعه دهیم

رئیس اداره بهداشت و سلامت اجتماعی شهرداری کرمانشاه افزود: این مرکز با اولویت ارائه خدمات به نیرو‌های تنظیف، پاکبان و نیروی‌های خدماتی و کارگری شهرداری کرمانشاه افتتاح شده است.

وحید جهانگیری با بیان اینکه این مرکز شامل سه بخش؛ اداره سلامت اجتماعی شهروندی، مرکز طب کار و اتاق معاینه و پزشک است، گفت: در این مرکز پزشک طب کار، همه پرسنل شهرداری را از نظر تجهیزات ایمنی کار و بهداشت فردی با انجام معاینات دوره‌ای منظم سالانه و فصلی کنترل می‌کند و برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل می‌دهد.

او افزود: واکسیناسیون پرسنل بخش تنظیف، پاکبانان و کارگران توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه انجام خواهد شد و با تمهیدات صورت گرفته، روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از پرسنل علیه بیماری کزاز و هپاتیت به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

جهانگیری ادامه داد: پرسنل کادر اداری نیز به خانه‌های بهداشت سطح مناطق برای دریافت خدماتی از جمله آزمایش قند خون، چربی و اوره سالیانه به صورت رایگان معرفی می‌شوند که این اقدام موجب ارتقا سلامت شهروندی خواهد شد.

او گفت: شهرداری در تمام قراردادهای منعقده طبق ماده ۹۱ و ۹۲ قانون کار، تمهیداتی اندیشیده که پیمانکاران را موظف کند تا نیروهایش دوره طب کار را بگذرانند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.