رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت:تاکنون بیش از ۱۸۵۰ هیأت در خوزستان در سامانه ی بیرق ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام رویوران رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: در آبادان ۳۰۴ هیأت مذهبی متشکل، از هیأت‌های مساجد، حسینیه ها، تکایا، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی با ثبت نام در سامانه ی بیرق و حضور در اداره تبلیغات اسلامی و تکمیل فرم های مربوط مجوز های لازم را دریافت کرده اند که قابل توجه است.

او ادامه داد: به طور کلی در خوزستان نیز بیش از ۱۸۵۰ هیأت تا این لحظه ثبت نام کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: همچنین طبق دستورالعمل اجرایی پذیرایی در این اماکن فقط به صورت بسته بندی(آب معدنی، کیک، آب میوه) امکان پذیر است.

حجت الاسلام رویوران گفت:هر گونه پخت و پز  نیز باید بصورت بیرون بر باشد و قبل از آن آشپزخانه ی مورد نظر توسط بازرسان مرکز بهداشت مورد بازدید قرار گرفته و مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد.

او تصریح کرد: هیات ها، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی که مجوز فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی آبادان را اخذ نکرده اند اجازه فعالیت نخواهند داشت.

شایان ذکر است در همین خصوص از هر هیأت یک نفر معرفی شده است که با گذراندن آموزش‌های لازم توسط مرکز بهداشت آبادان به عنوان همیار بهداشت در کنار دسته های عزاداری حضور خواهد داشت.

انجام عزاداری‌ها و مراسم در هیات های مجوز دار و ثبت شده در سامانه بیرق نیز مطابق با دستورالعمل ابلاغی که به آنها تسلیم شده است صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: ماه محرم ، محرم99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.