منوچهر سلیمی، نویسنده پیشکسوت البرزی درگذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، منوچهر سلیمی، نویسنده پیشکسوت البرزی در اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

این نویسنده داستا‍‌ن‌های کودکان و محقق ادبیات عامه با پرداختن به افسانه‌های عامیانه‌ مردم ایران، بررسی افسانه‌های ایرانی و تحقیق درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های این قصه‌ها با افسانه‌های سایر ملل، یافته‌های ارزشمندی را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از خود بر جای گذاشته است.

سلیمی لوح تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای ارسال مقاله‌ای به همایش اسطوره‌های ایران و ادبیات کودکان دریافت کرده بود.

قصه های عامیانه مردم ایران، افسانه‌های ایرانی (مطالعه تطبیقی افسانه‌های ایرانی با سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در سه جلد)، کتاب فشند (تک نگاری روستای فشند که در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است)، دو غول، مورچه و شیر، آب حیات، سر بر افلاک می‌سایید، نام پرافتخار، لاشخوران، قصه شهر (اشعار عامیانه کودکانه)، افسانه ملک ابراهیم و اسب پری پیکر(از افسانه‌های ایرانی)؛ افسانه‌های طوطی سخن گو(بازنویسی کتاب چهل طوطی که اصل آن به زبان سانسکریت است) از آثار این نویسنده مطرح ساوجبلاغی است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.