پرورش میگوی وانامی در لارستان

پرورش آزمایشی میگوی وانامی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی شهرستان لارستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا صادقی کارشناس واحد شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به ذخیره سازی آزمایشی حدود شانزده هزار قطعه پست لارو (PL ۱۳) میگوی وانامی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش ۹۰ تا ۱۱۰ روزه از این استخر‌ها حدود ۴۰۰ کیلوگرم میگو برداشت شود.

او، بیان کرد: این تعداد پست لارو که از بندر سیریک استان هرمزگان تامین شده است، در دو استخر خاکی واقع در روستای هرمود عباسی و دشت کریما به ترتیب به مساحت ۴۰۰ و ۱۴۴ مترمربع ذخیره شد.

صادقی، تصریح کرد: با توجه به مقاومت گونه پرورشی میگوی وانامی نسبت به شوری آب و  شرایط اقلیمی  شهرستان لارستان در مقایسه با سایر مناطق استان، پرورش این گونه میگو انتخاب مناسبی برای استخر‌هایی با آب لب شور در لارستان است.

کارشناس واحد شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی لارستان با تاکید بر اهمیت نقش آبزیان در امنیت غذایی جامعه و  تولید با کیفیت گونه‌های پرورشی، ادامه داد: میگوی وانامی به دلیل صید مستقیم از استخر، فرآوری سریع و نظارت‌های بهداشتی که در تمامی مراحل تولید و عمل آوری بر روی آن انجام می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار