پرورش آزمایشی میگوی وانامی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی شهرستان لارستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا صادقی کارشناس واحد شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به ذخیره سازی آزمایشی حدود شانزده هزار قطعه پست لارو (PL ۱۳) میگوی وانامی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش ۹۰ تا ۱۱۰ روزه از این استخر‌ها حدود ۴۰۰ کیلوگرم میگو برداشت شود.

او، بیان کرد: این تعداد پست لارو که از بندر سیریک استان هرمزگان تامین شده است، در دو استخر خاکی واقع در روستای هرمود عباسی و دشت کریما به ترتیب به مساحت ۴۰۰ و ۱۴۴ مترمربع ذخیره شد.

صادقی، تصریح کرد: با توجه به مقاومت گونه پرورشی میگوی وانامی نسبت به شوری آب و  شرایط اقلیمی  شهرستان لارستان در مقایسه با سایر مناطق استان، پرورش این گونه میگو انتخاب مناسبی برای استخر‌هایی با آب لب شور در لارستان است.

کارشناس واحد شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی لارستان با تاکید بر اهمیت نقش آبزیان در امنیت غذایی جامعه و  تولید با کیفیت گونه‌های پرورشی، ادامه داد: میگوی وانامی به دلیل صید مستقیم از استخر، فرآوری سریع و نظارت‌های بهداشتی که در تمامی مراحل تولید و عمل آوری بر روی آن انجام می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار