معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: طبق مصوبه ابلاغی دولت، باید ۵ درصد از نیاز برق کل استان از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود، اما تا کنون فقط به ۱ درصد رسیده ایم.

۵ درصد از نیاز برق استان سمنان باید از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین شودمنوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در مراسم احداث نیروگاه خورشیدی ساختمان دیوان محاسبات استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: طبق مصوبه ابلاغی دولت، تمام ادارات باید  ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کنند.

او افزود: همچنین باید ۵ درصد از نیاز برق کل استان از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود، اما تا کنون فقط به ۱ درصد رسیده ایم.

فخری ادامه داد: مجموعه مدیریت استان، اعطای تسهیلات احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به مردم را پیگیری می‌کند و بر روند اجرای آن نظارت خواهد کرد.

معاوان هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به اینکه استان سمنان بیش از ۳۰۰ روز در سال هوای آفتابی بدون گرد و غبار دارد، ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی در تولید برق را داراست. استفاده مدارس استان از نیروگاه‌های خورشیدی هم در دستور کار است که هم باعث کسب درآمد برای مدارس می‌شود و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

اکبر میرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث نیروگاه خوردشیدی واقع در ساختمان دیوان محاسبات استان سمنان هزینه شده که ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی بوده است.

او افزود: ظرفیت اسمی این نیروگاه ۴۸ کیلووات است که در مدت ۳ ماه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.