مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از شنبه شب بارش باران، احتمال سیلاب و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت وزش باد و کاهش شدید دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دولتی مهر  مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش بینی تشدید رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، وزش باد گاهی شدید و رخداد تندباد‌های لحظه ای، کاهش محسوس دما و در نواحی مستعد همراه بارش تگرگ گفت: این سامانه اواخر  روز یکشنبه از استان خارج می‌شود.

او افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

دولتی مهر گفت: توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد احتمال سیل، آبگرفتگی و تگرگ، اجتناب از سفر‌های غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات به ویژه در نیمه شمالی استان و رعایت نکات ایمنی در مورد احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای، آبگرفتگی معابر عمومی و رخداد سیلاب مورد تاکید است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار