مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: امسال حدود ۱۸ هزار تن انواع آلوچه در اراضی کشاورزی این شهرستان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کریمی اصل  مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: ۱۸ هزار تن آلوچه از یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیرکشت این محصول کشاورزی در این شهرستان برداشت شده است.

او افزود: بیشتر آلوچه‌های برداشتی از اراضی باغی و کشاورزی این شهرستان شامل ارقام قره شلی، فنری شلی، شر شلی، گوجه سلطان، سید آلچاسی، ساری آلچا و زر آلچاسی بوده است.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد آلوچه‌های برداشت شده از اراضی این شهرستان به صورت خشکباری درآمده و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

کریمی اصل افزود: با توجه به وضعیت جوی و بارندگی‌های مناسب در فصل بهار و نیز رعایت اصول کشاورزی توسط باغداران، میزان برداشت این محصول باغی نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او گفت: آلوچه خشکبار شده در این شهرستان بیشتر به دو شیوه سنتی آفتابی و نیز  دود دادن خشک و بسته بندی می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: هم اکنون قیمت محصول آلوچه برداشت و فرآوری شده این شهرستان در مقایسه با پارسال کاهش چند برابری داشته است.

کریمی اصل افزود: عمده محصول برداشت شده به صورت خشکباری مشتریان مناسبی در خارج از کشور دارد اما به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های صادراتی و عدم وجود بازار‌های خارجی، قیمت این محصول کاهش چشمگیر داشته است.

او گفت: ایجاد کارخانه‌های فرآوری مدرن و صنایع تبدیلی و بسته بندی‌های مناسب می‌تواند از فروش ارزان این محصول در آینده جلوگیری کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.