رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان گفت:گمان نمی‌کنم در سال آخر خدمت دولت بتوانیم برای بیمه مترجمان شفاهی کاری انجام دهیم.

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بیمه مترجمان شفاهی گفت:هنوز اتفاق خاصی برای بیمه مترجمان شفاهی نیفتاده است در این باره به نتیجه نرسیدیم گمان نمی‌کنم باتوجه به وضعیت کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا و اینکه امسال سال آخر خدمت دولت فعلی است بتوانیم برای بیمه مترجمان شفاهی کاری انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


او افزود:ازطریق سازمان تامین اجتماعی برای بیمه مترجمان شفاهی اقدام کردیم تا بتوانیم به نتایج بهتری در این زمینه برسیم؛ در اینجا دو بحث مطرح است یکی اینکه امکان دارد پیگیری‌های انجمن صنفی مترجمان برای بیمه مترجمان شفاهی به نتیجه نرسد و نتوانیم این دسته از مترجمان را بیمه کنیم دیگری میزان حق بیمه‌ای است که مترجمان باید برای حق بیمه خود پرداخت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان ادامه داد: ممکن است مترجمان شفاهی از بیمه شدن از طریق سازمان تامین اجتماعی به دلیل حق بیمه بالای آن استقبال نکنند با این حال انجمن صنفی مترجمان تلاش خود را می‌کند تا این امکان را برای چند نفر از مترجمان فراهم کند و آنها بتوانند از طریق سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند.

گفتنی است هم اکنون مترجمانی که اهل قلم هستند و کتاب منتشر کرده اند می‌توانند از طریق سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار