مدیرکل امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز اول شهریور آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کورش بیگدلی مدیرکل امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز شنبه اول شهریور ۹۹، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است و این زمان تمدید نخواهد شد.

او افزود: آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سالجاری ۳۱ مردادماه تعیین شده بود، اما از آنجا که مصادف با روز جمعه است، مطابق قانون، امروز شنبه اول شهریورماه، آخرین مهلت قانونی برای ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


بیگدلی اضافه کرد: از همین رو از مودیان مالیاتی درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند چرا که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

او با بیان اینکه تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سالجاری به سبب شیوع ویروس کرونا به مدت دو ماه تمدید شد ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، اشخاص حقیقی تا ۳۱ مرداد و مودیان حقوقی تا ۳۱ شهریور باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

بیگدلی گفت: همچنین مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به پایگاه tax.gov.ir نسبت به فعال کردن ابلاغ الکترونیکی و بهره‌مندی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او به جدیدترین تسهیلات حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از فعالان اقتصادی در قالب بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر منبع برای هر سال با دوره، حسب مورد در سال ۱۳۹۹ در صورت پرداخت مانده بدهی خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.