طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه عرب از توافق آتش‌بس میان دولت وفاق ملی و پارلمان لیبی استقبال کردند.

استقبال طرف های مختلف از توافق آتش بس در لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، پس از آنکه دولت وفاق ملی لیبی و پارلمان این کشور در بیانیه‌هایی جداگانه آتش‌بس اعلام کردند و خواستار تشکیل شورای ریاستی جدید در آستانه رایزنی‌های تحت نظر سازمان ملل شدند، طرف‌های بین‌المللی از این توافق استقبال کردند و آن را گامی به سمت حل اختلافات و درگیری‌ها در این کشور خواندند.

سفارت آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: از توافق صورت گرفته در لیبی استقبال می‌کنیم و آن را گام مهمی در راستای تجمیع طرف‌های مختلف می‌دانیم.

وزارت خارجه ایتالیا نیز از این تحول استقبال و تاکید کرد که طرف‌های لیبی باید مسیر آتش‌بس را دنبال کنند.

وزارت خارجه فرانسه هم این توافق را گامی مثبت ارزیابی کرد و مسکو با استقبال از این توافق آن را آغاز فرآیند سیاسی در لیبی عنوان کرد.

وزارت خارجه آلمان بر اهمیت این توافق تاکید و اعلام کرد که کمیته نظامی برآمده از مذاکرات سازمان ملل و کنفرانس برلین باید توافق آتش‌بس را در تمام سرزمین‌های لیبی را اجرایی کنند.

اتحادیه عرب هم براهمیت این اقدام تاکید و از آتش‌بس متقابل در لیبی استقبال کرد.

یک منبع در دبیرکلی اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد که توافق مذکور منجر به افزایش سرعت پایان‌بخشی به مذاکرات جاری میان دولت وفاق و ارتش لیبی در چارچوب کمیته نظامی شود و راه‌حل دائمی بدست آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار