سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای از امارات متحده عربی خواست از توافق ننگین صلح خود با رژیم صهیونیستی صرف‌نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز گذشته از امارات خواست از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کند و به طرح صلح عربی پایبند باشد.

کمیته اجرایی این سازمان روز گذشته پس از نشست مشورتی که با هدف بررسی عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و پیامد‌های آن برگزار کرد در بیانیه‌ای از امارات خواست «از این اشتباه تاریخی عقب‌نشینی کند و توافقنامه را در واشنگتن امضا نکند و به نتانیاهو و ترامپ پاداش ندهد که (این امضا) در مسیر اجرای طرح به اصطلاح معامله قرن قرار دارد».

در ادامه این بیانیه آمده است: این توافق به منزله چالشی است که به موضع متحد عربی از جمله به طرح صلح عربی ضربه می‌زند، زمینه را برای اختلاف و تشتت بیشتر فراهم می‌کند، شکاف‌ها بین ملت‌ها و دولت‌ها را افزایش می‌دهد و موضع عربی و توانش را برای تاثیر گذاری تضعیف می‌کند.

این کمیته از «همه کشور‌هایی که با صراحت پایبندی خود را به طرح صلح عربی و مخالفت با عادی‌سازی اعلام کردند»، تشکر کرد و از همه کشور‌ها خواست در این زمینه مواضع مشابهی اتخاذ کنند.

امارات و رژیم صهیونیستی بیست و سوم مرداد از توافق ننگین و به گفته خود «تاریخی» در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. این اقدام واکنش‌های منفی زیادی را در منطقه در پی داشت.

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار