بخشدار مرکزی خاش گفت: طرح نذر آب با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران، خیران و حمایت فرمانداری در دهستان کوه سفید این شهرستان بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش در بازدید از دهستان کوه سفید خاش گفت: طرح نذر آب با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران، خیران و حمایت فرمانداری در دهستان کوه سفید این شهرستان با هدف ارائه خدمت به اقشار محروم بزودی آغاز می‌شود.

قلندرزهی گفت: این دهستان با دارا بودن افزون‌بر ۱۶۰ روستا و ۱۳ هزار و ۷۷۳ نفر جمعیت از محرومترین مناطق این شهرستان بوده که قرار است در نیمه دوم شهریور طرح نذر آب در شهرک قادرآباد دشت جارو با هدف تحت پوشش قرار دادن چهار هزار نفر از مردم این منطقه اجرا شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان خاش با بی‌آبی مواجه هستیم، اولویت نخست ما تامین آب مردم و سپس تامین بسته‌های معیشتی خانوار‌ها و آموزشی دانش‌آموزان نیازمند و نیز حمایت از بیماران صعب العلاج است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: در شرایط دشوار کرونایی خدمات ده گردشی به جای استقرار کاروان سلامت را پیشنهاد داده‌ایم که با حضور پزشکان متخصص مغز و اعصاب، جراحی عمومی، زنان و اطفال و پوست به مردم خدمت داده می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری مانور خشکسالی نیز برای نخستین بار با همکاری ستاد‌های مدیریت بحران وزارت نیرو و آبفای استان‌های برخوردار در اولویت بوده که با تکیه بر حل مشکلات حوزه آب مورد توجه است.

قلندرزهی بیان کرد: برای مقابله با بحران خشکسالی به افزون‌بر ۸۰ کیلومتر لوله و تانکر‌های ذخیره آب، توزیع بسته‌های آموزشی، بهداشتی و معشتی و افزون‌بر ۲۰ هزار ماسک، نصب ۲ سیستم تصفیه آب نیاز داریم که در بازدید‌های مسوولان هلال احمر کشور، استان تهران و مدیریت بحران وزارت نیرو و مجمع خیران آب و در دیدار آنان با فرماندار خاش مشکلات مردم نقاط روستایی در نقاط دشت جارو، قادرآباد و دشت رباط بررسی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.