رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر حمیدیا از افزایش تخصیص بودجه به فعالیت های فرهنگی این شهر خبرداد.

علی زارع رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر حمیدیا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با بیان اینکه فرهنگ، به عنوان زیر بنای توسعه و از طرفی نتیجه‌ی توسعه است، گفت: فرهنگ هر جامعه‌ای نشان دهنده‌ی هویت و استقلال آن جامعه است و با نشاط و پویایی فرهنگ می‌توان شاهد حیات و تکامل آن جامعه بود.

او با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرها، اظهارداشت: به طور کلی تقویت امور فرهنگی و مذهبی بین شهروندان و به ویژه نسل جوان، آسیب شناسی امور فرهنگی و چالش‌های فرهنگی موجود، ایجاد تحرک و پویایی در جامعه از جمله مهمترین اهداف اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی- مذهبی در شهر‌ها بشمار می‌رود.

زارع تصریح کرد: پارسال بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بودجه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، کمک به مدارس جهت انجام امور آموزشی و فرهنگی، حمایت و پشتیبانی از مساجد و پایگاه‌های مقاومت و نیز کمک به اقشار بی بضاعت و کم بضاعت این شهر اختصاص داده شد.

او در ادامه به افزایش بودجه فرهنگی شهر حمیدیا اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از بودجه شهرداری حمیدیا در سال جاری به اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی اختصاص داده شده است.

زارع خاطرنشان کرد: امسال تمام تلاش خود را در زمینه تخصیص بودجه و نیز همراهی با عاملان و اشاعه دهندگان فرهنگ در شهر حمیدیا بکار می‌گیریم.

او یکی از فضا‌های فرهنگی این شهر را مجتمع فرهنگی امام علی (ع) عنوان و اذعان کرد: در تمام فصول سال، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی با حداقل شهریه و یا در برخی موارد به صورت کاملا رایگان در این مرکز برگزار می‌شود، البته برنامه‌های ویژه‌ی دیگری نیز برای اجرا در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر حمیدیا اظهارداشت: با بهره برداری از پارک بانوان این شهر، که یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های بانوان در سطح استان است، بخش دیگری از نیاز‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی بانوان شهر مرتفع می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و نصب بنر‌های فرهنگی و آموزشی منحصر به مناسبت‌ها نمی‌شود، افزود: تلاش ما بر ارائه برنامه‌هایی فرهنگی -آموزشی برای همه گروه‌های سنی و به ویژه درگیر کردن قشر نوجوان و جوان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر حمیدیا به برنامه‌های مذهبی ماه‌های محرم و صفر نیز اشاره کرد و گفت: طبق روال هر سال، امسال نیز شهر حمیدیا در ماه‌های عزای سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان سیاه پوش می‌شود.

او ادامه داد: به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا، در زمینه‌ی نحوه برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه ها، تابع مصوبات ستاد کرونا و دیگر سازمان‌های مربوطه هستیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.