مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما مدعی شد روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده دخالت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای مجازی با روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شد که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده دخالت خواهد کرد.

سوزان رایس گفت: من صد در صد متقاعد شده‌ام که روسیه بیشتر کار‌هایی که در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داد و حتی بیشتر از آن را در انتخابات فعلی هم انجام خواهد داد.

رایس با اشاره به ادعای اخیر دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا درباره دخالت ادعایی چین، روسیه و ایران در انتخابات آمریکا این کشور، مدعی شد تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا در مقیاسی کاملاً متفاوت نسبت به تلاش‌های ایران و چین انجام می‌شود.

مشاور امنیت ملی دولت اوباما همچنین مدعی شد که آمریکا نه تنها باید درباره انتشار اطلاعات غلط توسط روسیه در رسانه‌های اجتماعی نگران باشد که باید در مورد تلاش‌های دوباره و احتمالی این کشور در نفوذ به سیستم رای‌گیری نگران باشد.

سوزان رایس گفت: این کار، خیلی سخت است و خوشبختانه در سال‌هایی که دخالت در آن صورت گرفت، حتی گام‌هایی برای مقاوم‌سازی سیستم [انتخاباتی] ما برداشته شده است و من بر این باورم که روسیه دست از تلاش برنمی‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار