یک مقام ارشد WHO در اروپا از آغاز تحقیقات بر روی واکسن ضد کرونای روسی و اعلام نتایج آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا با شتاب عجیب خود و با توجه به آمار باورنکردنی میزان تلفات و مرگ و میر بی شک تبدیل به دشمن شماره یک انسان شده است. تاکنون دانشمندان زیادی در اقصی نقاط جهان تلاش کرده‌اند تا واکسن ضد کرونا را کشف کرده و مردم جهان را از شر این ویروس منحوس نجات دهند، اما هنوز موفق نشده‌اند و همچنان این تلاش‌ها ادامه دارد.

تقریبا ده روز پیش بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از واکسن ضد کرونای این کشور به عنوان اولین واکسن جهان رونمایی کرد. این اعلام روسیه بازخورد‌های زیادی را از سوی جامعه پزشکی به ویژه دانشمندان به دنبال داشت.

پوتین حتی برای اثبات کارآیی و ایمنی واکسن ساخته شده، آن را بر روی دخترش آزمایش کرد. دانشمندان، اما معتقدند که این مدت زمان برای ساخت واکسن کرونا بسیار کم است و باید ایمنی آن به طور کامل تایید شود و این طبیعتا زمان بیشتری را می‌طلبد. بر همین سازمان جهانی بهداشت با انجام آزمایش‌های لازم در تلاش است تا از ایمنی کامل آن اطمینان کسب کند.

یک مقام ارشد WHO در اروپا گفت: این نگرانی که درباره ایمنی و کارآیی واکسن در ما وجود دارد تنها مختص واکسن روسیه نیست بلکه همه واکسن‌ها را شامل می‌شود.

او اذعان کرد: WHO به منظور سرعت بخشیدن به توسعه واکسن‌های کرونا از روش "شتابی" استفاده کرده است. ما نباید جزئیات را از نظر امنیت و کارآیی نادیده بگیریم و این یک امر ضروری است. 

این مقام ارشد تشریح کرد: در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت جلساتی را با روسیه پیرامون واکسن ضد کرونای این کشور، برگزار کرده و در این زمینه مراحل مختلف ارزیابی را برای کسب اطلاعات بیشتر انجام داده است که به زودی جزئیات این بررسی در اختیار مردم جهان به ویژه سران دولت‌ها قرار خواهد گرفت. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
كاشكي تأييد بشه مرديم از زندگي تو قفس و با ترس و لرز
آخرین اخبار